Jalgrattaga Lõuna Euroopasse

06.09.2018. Otepää. Eesti.

Homme, 07.09. suundun ma pea nelja kuulisele rattamatkale Lõuna Euroopasse. Plaan on sõita 21 välisriigis millest osad on väga väikesed nagu näiteks Liechtenstein, Monaco, San Marino ja Vatikan. Teekonna pikkuseks võib kujuneda ca 8000 km. Kõigepealt võtan suuna Liechtensteini peale. Sealt edasi on mul kaks varianti: esimene variant oleks võtta suund Monacole ja siis läbi Itaalia (läbides ka San Marinot ja Vatikani) suunduda Maltani, Vahepeal muidugi tuleb kasutada praame. Peale Maltat tagasi Itaaliasse ja Barilt sõidaks praamiga üle Aadria mera Albaaniasse ning jätkaks sõitu Sloveenia suunas. Lõpp-punkt oleks siis Ljubljana. Teine variant oleks Peale Liechtensteini sõita läbi San Marino Sloveeniasse ning teha teistpidi ring, ning lõpp-punkt võiks siis olla peale Monacot kuskil Lõuna Prantsusmaal. Tegemist on plaaniga ning välistatud ei ole mingid muud variandid. Lõplikud otsused teen teel olles. Tervisekindlustus katab tervet Euroopat, nii et manööverdamis ruumi on.

Kodus tagasi plaanin olla enne jõule. See kuidas ma tagasi saan on veel lahtine, variandid on lennuk, buss või midagi muud. Hakkan variante uurima mõned nädalad enne sõidu lõppu.

Varustus on pakitud ning kaal koos rattaga (ilma toidu ja veeta) on 44 kg. Kuigi suundun lõunasse on mul kaasas soojad riided. Alpides, teel kus ma plaanin mägedest üle tulla on praegu juba lumi maas ning pooleteise kuu pärast kui sinna jõuan on arvatavalt lund rohkem ja miinus kraadid ning ka Balkani poolsaare mäed ei hiilga talvel erilise soojusega.

Rattale panin külge uued vändakomplekti hammasrattad, keti, Sunrice 8s 11 – 40t kasseti (mägedes ronimine on nüüd varasemast tunduvalt kergem), tagajooksu, sadula ja Schwalbe Maraton Plus Tour valiskummid.

Esimene välisriik on vana tuttav Läti ja sinna ma jõuan laupäeval.

29.10.2017. Helsingi. Soome.

Paar päeva tagasi tuli lumi maha ja tõi kaasa hulgaliselt talverõõme. Kui hommikul ööbimiskohast maantee äärde jõudsin oli pilt päris kole, maantee äär oli väga lumine. Kui olin 200 m lumes ukerdanud panin külje maha. Oli selge, et tuleb ette naelkumm alla panna. Lükkasin ratast käekõrval 500 m kuni tuli teeääres koht, kus oli ruumi kumm ära vahetada. Schwalbe kumm on väga jäik, mida on sooja ja kuiva ilmaga raske maha saada nüüd siis veel külmetavate näppudega. Kui ma seal ratta kallal pusisin sõitis mööda lumesahk ja ma sain korraliku lögarahe selga. Sisemist kummi enam kasutada ei saanud, see oli mitmeid torkeid saanud ja hakkas roosat (torkekindlat) vedelikku välja ajama. Käiku läks viimane reservkumm. Kui sealt minema sõitsin nägi koht välja selline nagu oleks seal siga ära tapetud.

Peale sahka oli maanteel sõita tunduvalt parem. Üle pika aja hakkasid ärevaid momente tekitama rekkajuhid kes ei viitsinud kaarega minust mööda sõita või natuke hoogu maha võtta. Algas ellujäämine talvises Soome liikluses.

Täna õhtul jõuan Eestisse. Peatun Tallinnas ca 4 päeva ja siis hakkan kodu poole sõitma. 12 novembril tädi 90 a juubelile tulen bussiga.

 

Odo näit 31443. Sõidutunde 2267. Neljanda etapi jooksul läbitud 5965 km.

14.11.2017. Otepää. Eesti.

Kõigepealt tagasi Tallinnasse. Enne sealt edasiliikumist ostsin rattale uued osad: keti, kasseti, vändakomplekti keskmise hammasratta ja ka tagumise käiguvahetaja. Osasid veel vahetama ei hakkanud, kui mingil põhjusel koduni välja ei vea siis teen seda teel olles.

Eelviimasel sõidupäeval otsustasin teha viimase jõupingutuse ja sõita maha uus päevarekord. Kuigi oli tugev külgtuul mis õhtul pöördus vastutuuleks õnnestus uus rekord ära teha. Türgis läbitud 160 km asemel on uueks päevarekordiks 175 km.

4 etapp; Läbitud km 6267. 15 riiki (Eestiga). 7 praamisõitu. 2 rekordit, kõrgem punkt – 2408 Andorra, päeva km – 175 km Eesti.

Suure Jalgrattasõidu statisika:

Teekond ja läbitud km: 4 kontinenti. 41 riiki (koos Eestiga). Reisi kogupikkus 61320 km (31765 km jalgrattaga (Euroopa 10476, Aasia 7278 km, Lõuna Ameerika 6694 km, Austraalia 5162 km, Uus Meremaa 2068 km ja Aafrika 96 km), 27770 km lennukitega ja 1780 km veesõidukitega). Põhjapoolsem punkt – Pori, Soome. Lõunapoolsem punkt – Queenstown, Uus Meremaa.

Aeg: 486 päeva. 2292 tundi sadulas. 400 ööd telgis. 80 ööd katuse all. 4 ööd lennukis. 2 ööd laevas.

7 lendu. 17 veesõiduki sõitu.

Eelarve: Ettevalmistus 1400 EUR. Kulu reisi ajal 14245 EUR. (kulu söögile 4000. Jalgratta remondiks ja muu rattaga seonduv 1000 eur).

Temperatuur: Kuumem koht – Austraalia + 60 (päikese all). Külmem koht – Argentina – 9 (öö).

 

Jalgratas: Nõrgem koht – tagajooks ( 3 katkist velge, 1 kodaralõhkuja, 1 ajutine ketaspiduri jooks) Tugev koht – esijooks, keskjooks ja käiguvahetajad. Tagakumme kulus või läks katki 6 tk.

24.10.2017. Pori. Soome.

Teine eesmärk on täidetud. Olen Poris, mis on põhjapoolsem punkt minu teekonnal. Nüüd hakkan sõitma Helsingi poole ja selle nädala lõpus jõuan Eestisse.

Kui ma Turus laevalt maha sõitsin siis tundsin õhus talve hõngu, sooja oli 1 kraad. Olen kolmandat korda jahedas piirkonnas, kus temperatuur langeb alla nulli. Täna hommikul näitas termomeeter – 4. Uues magamiskotis külm magada ei olnud. Ostsin Rootsist rattale ühe naelkummi. Ilmaennustus näitas lähipäevadel minu teekonnale lund.

Sõita on olnud mugav, palju on olnud rattateid ja tagant tuult. Viimastel päevadel Rootsis tuul muutus ja nüüd puhub see idast, õnneks mitte väga tugevalt.

Taanis kohtusin rattaränduriga Belgiast, kes hakkas lõpetama oma ühe aasta ja ühe kuu pikkust ümbermaailma reisi. Ta oli kolmas ümber maailma sõitja kellega ma teel kohtusin.

 

Odo näit 31172. Sõidutunde 2247. Neljanda etapi kontol 5694 km.

05.11.2017. Eesti. Otepää.

Täna 05.11.2017 kell 11.30 jõudsin ma Otepääle ja panin punki 486 päeva kestnud ümber maailma reisile mille põhiline liikumisvahend oli jalgratas. Jalgrattaga läbisin 31765 km. 

Reisi kokkuvõte ja statistka lisan nädala jooksul.

612077
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
786
1210
5707
603139
13341
13967
612077

Your IP: 107.23.176.162
2019-03-24 20:40
Back to Top