ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

Rumeenia

14.08.2022. Corabia. Rumeenia.

Selle reisi põhieesmärk on saavutatus. Moldovas on käidud ja ma olen teel tagasi koju. Olen uuesti Doonau ääres, enne sõitsin Bulgaaria poolel nüüd Rumeenias. Paari päeva pärast lähen Serbiasse ja hakkan sõitma Ungari poole. Kämpinguid siin piirkonnas ei ole ja olen nüüd hakanud kasutama Booking.com äppi. Võtan 20 - 25 euroseid hotelle ja õhtust söön restoranis.

Jalgrattal on nüüd tekkinud väike probleem. Midagi teravat on sattunud eesmisse väliskummi ja on tekitanud juba kolmanda augu sisekummi. Vaatamata sellele, et see piirkond kus teravus asub on mul teada, ei ole ma suutnud seda teravust üles leida ega eemaldada. Mul ei olnud kaasas reserv väliskummi ja oli ainult 1 sisekumm. Kui kolmas kord hakkas kumm tühjenema võtsin Suuna Bucaresti Dekathloni ja ostsin ühe uue välis- ja sisekummi ning paikasid. Hiljem tuli mõte see probleem lahendada torkevastase vedelikuga mis pannakse sisekummi aga head mõtted tulevad alati hilja pähe. Seda vahendit oleks võinud arvatavalt saada ka Decathlonist aga nüüd siis üritan seda leida teepeal ette jäävatest rattapoodidest.

Odo näit 5077. Sõiduaeg 372 tundi. Tõusumeetreid 17379.

 

Rumeenia

03.08.2022. Braila. Rumeenia.

Traditsioonilisel 7 kuupäeval, seekord siis juunis istusin ma rattasadulasse ja alustasin 2022 aasta rattamatka. Esmane plaan oli teha väike tiir Eestis ja siis suunduda lõunasse. Eelmine aasta ma Slovakkiasse ja Ungarisse ei jäudnud, proovin siis see aasta. Lätis hakkasin mõtlema Moldova peale, ehk õnnestub selle reisiga uus maa "ära võtta". Ungaris ma uurisin Rumeenia, Bulgaaria ja Moldova koroonaolukorda, kõik oli ok ja ma suundusin mööda Doonau äärt Rumeeniasse, Bulgaariasse ja siis tagasi Rumeeniasse. Hetkel asun 40 km kaugusel Moldova piirist. Ma loodan, et olukord ei ole muutunud ja ma saan homme piiri ületada. Reisi kajastamisega ma tegelen pikemalt siis kui olen koju jõudnud.

Odo näit 4355 km. Tõusumeetreid kogunenud15237. Sadulas olen istunud 381 tundi ja 31 minutit.

Poola

27.05.2022. Otepää. Eesti.

Tšehhi.

Piiriületusel riskisin ja kasutasin põhimaanteed. Kontrolli ei olnud. Tagasiteel kasutasin suuremas osas Eurovelo 4, välja arvatud need kohad  kus velo tegi ringi või olid pikemad lõigud kruusateed. Tuttavaid kohti tuli samuti ette ainult et olukord oli muutunud. Vihma sadas, rahvast oli vähe ja baarid olid kinni. Oli septembri algus.

 

Poola.

Võtsin suuna loodesse, et siis Saksamaa piiri äärt mööda hakata sõitma põhja poole. Selles Poola piirkonnas ma varem sõitnud ei olnud.  Kämpingud olid veel avatud aga rahvast oli vähem. Sain ennast ja riideid mugavamalt pesta. Ilm muutus päikeseliseks ja soojaks.

Piiri ääres oli mõningaid munakivitee lõike. Pikem neist ca. 4 km. Esines ka korraliku asfaltkattega rattatee lõike mis mõningates kohtades läbisid Saksamaad. Ühes kohas kus jõudsin uuesti Poola oli piiril suurem poolapoolne politsei kontroll veokitele. Minu vastu huvi ei tuntud.

Otsustasin peale Szczin’it teha üks väike ring, ühe ööbimisega Saksamaal. Valisin piiriületuseks kõrvalise koha. Kui olin 2 km Saksamaal sõitnud siis tuli mulle vastu politseiauto. Hakkasin kiiremaid liigutusi tegema, et jõuda kõrvalisele rattateele. Sinna oli kuskil 2 km. Jõudsin turvalisele rattateele ja politseid ma enam ei näinud. Kui reeglina on rattateed asfaldiga kaetud siis seekord oli 7 km pikkune rada metsavahel. Peale Anklamit tulid tuttavad kohad. Olin sealkandis varem jalgsi ja ka rattaga rännanud. Peale Usedomi tuli suurem metsasem ala ja ma ööbisin seal.

Poola piiri ületasin jalakäijatele ja ratturitele mõeldud kohas. Mingit kontrolli seal ei olnud.

Poolas võtsin kõigepealt suuna lõunasse, et siis läbi Toruni Bialystok'ini sõita. Mereäärset ala olin varemalt mitmeid kordi läbinud. Suundusin rohkem sisemaale.

Algselt ma plaanisin Vilniuse Decathlonist soojemat vasustust osta aga sain varakult infot, et sinna ilma koroonapassita ei lasta. Pidin ostud tegema Bialystokis.

Peale Torunit muutus ilm vihmaseks. Lomzas tahtsin kämpingus peatuda. Elektrivarud hakkasid kahanema. Päikesepaneeliga ei olnud enam midagi teha. Sain ainult dünamot kasutada aga see ei ole nii efektiivne. Oli septembri lõpp ja kämping oli suletud.

Peale Bialystoki Decathloni võtsin suuna Augustowi poole. Ma teadsin, et selle linna lähedal rattatee ääres asub laadimisvõimalusega puhkekoht. Kuna selles puhkekohas energia tuli päikesepaneelidest ja päikest pikalt ei olnud, siis ma sain korraga laadida ainult kahte seadet. Kui rohkem üritasin sinna seadmeid ühendada siis lihtsalt vool kadus ära. Tegin pikema peatuse ja laadisin täis tahvli, telefoni ja kaks akupanka.

Kuigi algselt ma plaanisin Leedu piiri ületada kõrvalisest kohast, siis viimasel hommikul mõtlesin ümber ja hakkasin piiri poole sõitma mööda Via Balticat.

Leedu, Läti, Eesti

29.05.2022 Otepää. Eesti

Leedu, Läti ja Eesti.

 

Leedu poolel oli kontroll väljas aga minu vastu järjekordselt huvi ei tuntud. Leedus ma supermarketites käija ei saanud, puudus vastav pass. Ainult väiksemates poodides.

Elektrenais õnnestus sõber Arturase abiga eesmine pakiraam täielikult korda saada. Autoremondi töökojas 5 euro eest painutati uus stabilisaator ja auto summuti kinnitusklambritest tegime korralikud pakiraami kinnitused.

Leedus läks mul katki eesmise käiguvahetaja trossi kõri, ma ei saanud enam kolmandat käiku sisse panna. Rattapoode ma külastada ei saanud. Mõtlesin, et Lätis osatan uue kõri. Lätis ei viitsinud enam sellega tegelema hakata ja panin nii koduni välja.

Läti piiri ületasin kõrvalises kohas Bauskast lõunas. Päris pikalt oli halba kruusateed. Mitte eriti kaugel piirist tekitas elevust vastu tulev politseiauto,  mis pööras peale minust möödumist ringi ja hakkas mulle järgi sõitma. Ees oli risttee ja ma pöörasin vasakule, vaatasin peeglisse ja nägin, et politseiauto teeb samuti vasakpöörde. Mõtlesin, et nüüd hakkavad minu vastu huvi tundma. Aga ei, politsei pani minust mööda.

Riias käisin veel korra läbi Decathlonist ja ostsin gaasipriimuse ja matkanõude komplekti. Poolas juba mõtlesin selle ostmise peale aga mul osa vasustust oli jäetud Leetu ja ma täpselt ei teadnud palju mul vaba ruumi jääb.

Enne Eesti piiri sain infot, et Lätis Ape ja Murati piirkonnas on korralik koroonadokumentide kontroll. Algselt ma otsustasin, et tulen Eestisse Valga kaudu aga hiljem muutsin selle Mazcalaca ja Kilingi-Nõmme vahelisele lõigule. Et asi oleks veelgi kindlam sooritasin piiriületuse öösel. Probleemi ei olnud ja ma jõudsin turvaliselt Eestisse.

Koju jõudsin 11 november, läbides 8006 km, istudes sadulas 600 tundi ja kogudes tõusumeetreid 29342.

Selle reisi ajal ma ei kukkunud kordagi. Ei lappunud kordagi kummi ega vahetanud ühtegi kodarat.

Peale eesmise pakiraami ja trossikõri katkimineku muid probleeme jalgrattal ei esinenud.

Saksamaa, Austria

10.05.2022 Otepää. Eesti

Saksamaa.

Mida ligemale ma Passaule hakkasin jõudma seda kitsamaks muutus maa-ala jõe ja mägede vahel. Panin ööbimislootused kämpingu peale. Probleemi ei olnud, koroonapassi ei küsitud. Panin telgi üles ja sõitsin lähedal asuvasse supermarketisse, et täiendada söögi ja joogi varusid. Õhtul telgis avastasin, et joogipudelil on Saksamaa pandimärk. Olin jõudnud ootamatult Saksamaale.

Ma algul plaanisin Saksamaalt sõita Poola. See plaan eeldas pöörata lenks mägede poole. Kaks asjaolu sundisid sellele plaanile alternatiive otsima. 1. Katkine eesmine pakiraam. Ei tahtnud sellepeale mõelda, et vänderdava pakiraamiga mäest alla kihutada. 2. Ja veel olulisem, ei viitsinud mägedesse minna. Tegin otsuse Passaus minna teisele poole Doonaud ja sõita tagasi vähemalt Viinini.

 

Austria.

Peale Passau läbimist tuli üle pika aja esimene 100 + km sõidupäev. Et sobivat ööbimiskohta leida pidin jõudma piirkonda kus jõe ja mägede vahele jääb laiem metsasem ala. Alates Elblagist sõitsin väga rahulikult ca 60 km päevas. Vihmase ilmaga veelgi vähem. Aeg oli hakkata uuesti pedaalidele suruma.

100% vastaskallast läbida ei olnud võimalik. Oli kohti kus tee oli remondis, varingu tõttu suletud või rattatee õldse puudus. Oleks saanud kasutada maanteid aga see eeldas mägisemale maastikule minemist.

Peale teetigude järjekordset lärmakat ööd otsustasin ühe öö ööbida kämpingus. Saabusin peale kell 15. Kontor oli kinni aga ukse peal silt, et valige sobiv koht ja tulge hiljem registreerima. Ma panin telgi üles ja laotasin maha ainult madratsi. Käisin pesemas, pesin riided ära ja panin mõned seadmed laadima. Magasin tunnikese ja läksin peale viit registreerima. Selgus, et ilma passita või testita jääda ei saa. Mis siis ikka. 15 minutiga oli ratas sõiduvalmis ja ma sõitsin minema.

Läbi Viini sõitsin ma seekord saarel, mis on ca 25 km pikk. Saarel olid rattateed ja ümber ringi puud ja põõsad. Linna ma praktiliselt ei näinud.

Orthis võtsin suuna põhja, Tsehhi piiri poole.

Mõnedkümned kilomeetrid enne Zistersdorfi väikese asula pargis üritasin viimaste plastikklambritega lagunevat pakkiraami kuidagimoodi koos hoida. Naisterahvas, kes minu lähedale lilli kastma tuli uuris, et kas on abi vaja. Näitasin talle katkiseid metallklambereid ja ütlesin, et kui selliseid klambreid on sul olemas siis saad küll. Mainisin veel et neid kasutatakse aiavoolikute ühendamiseks. Ta läks koju vaatama, ehk on selliseid olemas. Kahjuks ei olnud, ta tõi mulle mõned plastikklambrid. Abiks ikka. Sain infot, et Zisterdorfis on suur ehitustarvete kauplus ja sealt on mul võimalik erinevaid klambreid saada. Ta uuris välja poe aadressi ja ma suundusin sinna. Poest sain uued klambrid ja pakiraami probleemi ajutiselt lahendatud. Selge oli, et see süsteem ei ole kindel ja ma pean hiljem mingi kindlama lahenduse leidma.

1860209
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
167
208
1233
1855426
779
15755
1860209

Your IP: 3.141.100.120
2024-05-03 15:49
Back to Top