ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

Austria

03.05.2022. Otepää

Austria:

Ületasin piiri kõrvalises kohas kruusateel. Mingit kontrolli ei olnud. Sõitsin Šlovakkia piiri ligidal Ungari poole. Kui Doonau äärde jõudsin siis meenus, et 2018 kui sõitsin Maltale läbisin Kremsist Linzini Doonau äärt pidi. Mulle väga meeldis seal sõita ja mõtlesin, et kunagi peaks siia kanti uuesti sõitma tulema. See kunagi oligi nüüd kätte jõudnud. Otsustasin Ungarisse mitte minna ja alustasin sõitu mööda Doonau äärt Saksamaa poole.

Kogu sellel alal oli metsikult hispaania teetigusid. Nad kas närisid telki või tegid sellist häält aga mul väga tihti oli uni häiritud.

Linzis proovisin kämpingut võtta. Läks õnneks, keegi mingit koroonajama ei küsinud. Jalgratast üle vaadates avastasin, et purunenud oli üks esipakiraami kinnitus. Tagavara metallklambrit mul ei olnud ja ma üritasin probleemi lahendada plastklambritega. Kuna plastklambrid suurt stabiilsust ei pakkunus siis paar päeva hiljem purunes esipakika stabilisaator. Käepäraseid vahendeid kasutades tegin nii, et see kuidagi koos püsiks.

Vahepeal tegin praamisõite. Peale ühte ca 5 km pikkust praamisõitu sattusin ootamatult Saksamaale.

Eesti

02.11.2021. Otepää. Eesti

Tšehhi:

Piiriületus toimus ilma probleemideta. Mingit kontrolli ei olnud. Ma plaanisin veeta esimese öö kämpingus ja läksin linna sularaha otsima. Poolas ma vahetasin eurod kohalikuks rahaks valuutavahetuses ja see tundus soodne. Tšehhis valuutavahetust ei leidnud ning ma võtsin raha välja ATM ist. 400 krooni eest kooriti minult 22,5 eurot. Etteruttavalt mainin, et kui hiljem uuesti Tšehhi tulin siis vahetasin valuutavahetuses 15 eurot 380 krooni vastu. Valuutavahetus on tunduvalt soodsam.

Kämpingusse ilma koroonapassita või negatiivse testita ei lastud. Pakuti küll võimalus kohapeal teha test aga ma isegi ei uurinud palju see maksab, vaid sõitsin minema. Üritan koroonaäri toetada niivähe kui võimalik. Ma saan ilusti hakkama ka ilma kämpinguta.

Järgmise päeva hommikul hakkas sadama. Ja terve päev sadas korralikult. Pidin reservvihmariided kasutusele võtma. Eriti pikka sõitu sellel päeval ei teinud. Enamus aja istusin bussipeatustes. Käisin ka vaatamas kuidas on olukord kohvikus. Keegi mingit passi või testi ei küsinud ainult kohv oli megakallis. Odavam on õlut juua. Kohv on soodne Lidl is aga seda saab osta ainult müntide eest.

Peale vihmast päeva muutus ilm jälle päikesepaisteliseks ja soojaks. Sattusin Euro Velo 4 peale, mis kulges jõe ja kanalite ääres tasasel maal. Rahvast sõitis rajal palju  ja 3 - 4 kilomeetri järel võis leida baari kus oli võimalik varjus istuda ja külm õlu rindu tõmmata. Sellisel päeval ka eriti palju kilomeetreid ei kogunenud.

Liikusin Slovakkia poole. Ma kohtasin ühe ratturiga, kellelt sain infot, et piiril pidi olema korralik kontroll. Austria piir ei jäänud eriti kaugele ja temale teadaolevalt seal kontrolli ei ole. Esimese ettejuhtuvas Lidlis laadisin vaba wifi kauda alla vajalikud kaardid ja hakkasin väntama Austria poole.

 

Järgneb.

Austria

13.08.2021. Rekawinkel. Austria. 

Olen jõudnud Austriasse ja sõidan mööda Doonau äärt Saksamaale ja siis hakkan vaikselt kodu poole tagasi sõitma. Tšehhis mul ei olnud võimalik kämpinguid kasutada. Küsiti koroona passi või negatiivset testi. Minul neid ei ole ja ei plaani teha ka. Arvan, et sama olukord on siin ja ka Saksamaal. Mingi suur probleem see ei ole, saan ilma ka hakkama. 

Ma rohkem postitusi ei tee. Kirjutan reisi kohta pikema jutu siis kui koju jõuan. 

Odo näit 4003 km. Sõiduaeg 300 tundi. 13808 tõusumeetrit. Kõrgem punkt 390 meetrit. 

Poola

8.10.2021. Otepää. Eesti

11.10 jõudsin koju ja alustan nüüd reisi kajastamist sealt kus see mul pooleli jäi.

 

Poola:

Peale Goldapi võtsin suuna Elblagile. Täitsa 100% ma kunagist jalgsi teekonda ei läbinud. Kasutasin kruusa- ja munakiviteede asemel asfalti. Päev enne Elblagi jõudmist sain puugi. Avastasin ta õhtul enne magama jäämist. Kätte ma teda täielikult ei saanud, pea jäi sisse. Kuna mul vett oli vähe siis otsustasin ravikuuriga alustada järgmisel hommikul. Hommikul tõusin varem üles ja suundusin asustatud punkti. Toidupoed olid lahti. Ostsin 3 liitrit vett ja hakkasin otsima kohta kus saaksin ravikuuri ära teha: istumise koht ja WC. Peale ravikuuri sõitsin Elblagi ja peatusin vanas tuttavas kämpingus.

Järgmine päev jätkasin sõitmist läände Gdantski suunas kuni Wisla jõeni, sealt algas Euro Velo 9 suunaga lõunasse. Plaanisin kasutada seda velot. Teel olles jõudis mulle järgi kohalik rattamatkaja, kes rändas kergvarustuses. Ta ütles, et sõidab Gtanski ja nii me sõitsime koos Wislani. Sain ta käest infot, et Slovakkia on lukus. Igal pool on kontroll ja kõik lüüakse piirilt tagasi. Wisla juures läksime lahku, ta ütles et on varem sellel velol  sõitnud ja rada on normaalne. Algul oli kõik ilus, asfalt ja puhkekohad. Siis algas plaatidest laotud tee millel olid veel omakorda augud sees. Minule oli see üks meeletu raputamine ja pikalt ma seal sõitmist ei talunud. Tulin maantee peale ja jätkasin seal sõitu. See päev tuli päris pikk, üle 100 km. Kaardil ei olnud selles piirkonnas ühtegi rohelist laiku ja käigult ööbimiskohta ka ei leidnud. Päike hakkas juba loojuma. Panin kõik "kaardid" ühele jõe äärsele kohale mis tundus olevat vana praami ülesõidu koht. Nii oligi. Varjulist kohta ma seal ei leidnud, jõe äär oli kõrget rohtu ja tihedaid põõsaid täis. Panin telgi betoneeritud ääre peale. Kui telgis olin siis saabus auto sinna ja üks mees läks vastas betoonäärt pidi jõe äärde. Mind keegi segama ei tulnud.

Helistasin oma Poola tuttavale, kellega aasta tagasi kohtusin ja hiljem tema pool ühe öö ööbisin. See linn kus ta elas jäi mulle ka seekord teele ette. Ta ise oli rattamatkal aga ütles, et tema sõber kes elab seal läheduses saab mind majutada. Ma sain telefoni numbri ja aadressi ja suundusin sinna ning veetsin ühe öö tema pool.

Kui muidu oli soe ja esines vaid lühiajalist äikest siis esimene totaalne vihmane päev oli lõuna Poolas.

Kui algselt plaanisin Tšehhi piiri ületada mägedes ca 500 m kõrgusel siis sellele lähenedes mõtlesin ümber. Esiteks seda kohta läbis suur maantee ja teiseks luureandmed näitasid, et kõrvalistes kohtades mingit kontrolli ei ole. Riiki sisenemisel oleks minul pidanud olema negatiivne koroonatest. Kolmandaks ma ei viitsinud mägedesse ronida.

Keerasin rattalenksu kagusse, Opava poole.

Järgneb

Poola

17.07.2021. Goldap. Poola. 

Olen Goldapis, vana tuttav koht. 11 aastat tagasi võtsin siin hotelli, nüüd kämpingu. Plaanisin Leedus blogipostituse kirjutada aga siis oli kaardiprogrammil Osmand soodustus ja ma kasutasin võimalust, et reservtelefon kaardialaselt ette valmistada. 

Eestis ma rändasin 3 nädalat ja läbisin 1200 km. Nõva ligidal kohtusin ma RMK telkimisalal Tõnu Jürgensoniga. Ta oli seal oma pesakonnaga (see on Tõnu poolt pandud nimi, mis koosneb peale tema veel naisest, 4 kuulisest pojast, kahest kassist ja koerast). Me oleme pikaaegsed FB sõbrad ja ma olen mõelnud, et huvitav kuna me kuskil RMK kohas kohtume. Nüüd see siis juhtus. 

Hiiumaal sattusin ööbima Kapasto metsaonni. Oli hubane kohake ja minu üllatuseks puhta voodipesuga. Kasutasin seda hüve aga hommikul avastasin, et keegi on mind öösel 6 kohast hammustanud ja need kohad sügelesid kohutavalt veel mitu päeva. Pidin teepuuõli sügelemise leevenduseks kasutama. 

Saartele ma ringe ei teinud, sõitsin suuremalt jaolt nendes kohtades kus ma varem sõitnud ei olnud. Veetsin 1 öö Hiiumaal ja 3 Saaremaal. Veidi põnevust pakkus Läti piiri ületamine. Ma märkisin ankeeti, et mul on tehtud koroona test ja see on negatiivne. Loomulikult mul seda testi ei olnud. Iklas uurisin kohalike käest olukord piiril. Sain teade, et kõrvalisemal teel statsionaarset valvet ei ole. Vahetevahel sõidab patrullauto. Enne piiriületus võtsin rattalt lipu küljest, teostasid jalgsiluure ja siis panin rattaga üle. 

Eestile lähim Decathlon asub nüüd Riias. Ostsin sealt päikesepaneeliga, sportsärgi ja kokkulapitava mati. Päikesepaneeliga on tõsiselt efektiivne 10000 akupank sai täis 7 tunniga. Sportsärk on mugav, ei kleepu keha külge, ei haise tugevalt, mugav pesta ja kuivab kiiresti.

Riias käisin ka NA aegset teenistuskohta vaatamas. Suurt sellest midagi järgi jäänud ei olnud. 10 kond meetrit aeda meenutas, et seal oli kunagi väeosa. 

Ventcpilsis tegin esimese teekonna muudatuse. Loobusin sõitmast Klaipedani ja võtsin suuna Panevezyse peale. Ma polnud üle kahe nädala puhkepäeva pidanud ja puhaste riiete varu oli otsas. Ei tahtnud rikkuda vanast traditsiooni, et esimese kämpingu võtan Poolast. 2 päeva enne Panevezyst olid rasked, tagumik ei tahtnud üldse sadulat näha. 

Panevezyse, Kaunas ja Elektrenai olid sõpradega kohtumiste kohad. Autoga sai käidud ka Vilnuse Decatlonis, kus ma ostsin matka riideid juurde sh ka sokke. Kuna see reis mul lendamist ees ei ole, siis mahtu ja kaalu jälgida vaja ei ole. Täispuhutava madratsi asemel on mul nüüd isetäituv. Ostsin ka akupanga mida saab kasutada ja laadida üheaegselt. 

Ilmad on olnud soojad, aega alt on esinenud äikest. Leedus sattusin mega äikesetormi. Varjuda kuskile ei olnud. Bussipeatus, kus hakkasin vihmariideid selga panema oli lahtine. Tuul muutus nii tugevaks, et sõidutas ratta minema ja külili. Pingipealt kadusid minema need asjad mide veel ei jõudnud selga, jalga panna. Siis hakkas lendama igas suuruses oksi. Jätsin kogu kupatuse sinna kus ta oli ja jooksin teisele poole teed kus puid ei olnud. Vastu tuult hingata ei olnud võimalik. Kui tuul oli natuke vaibunud läksin varustust otsima, kiivri oli kõige kaugemale lennutanud, kuskil 20 m. Edasi jätkus sõit hulgaliste välgusähvatuste ja vihma saatel. Varjuda ei olnud kuskile. Päris kõhe oli. 

Poola piiril oli piirivalve väljas. Kedagi nad ei kontrollinud ja ma sõitsin läbi. 

Olen otsustanud, et sellel reisil käin rohkem söögikohtades söömas. Tegin sellega algust juba Eestis. Täna õhtul lähen Poola restorani sööma.

Ma siin vahepeal olen päevas läbinud 100 ja enam kilomeetsit. Poola jõudes mõtlesin, et kuhu mul kiiret on? Tervisekindlustuse tegin enne Lätti minekut 10 novembrini. Olen sõitnud nüüd 60 - 70 jm päeva. Käin ujumas ja huvitavaid kohti vaatamas. Viimane oli kolme riigipiiri kokkupuute koht. Seekord plaanin ka Hitleri Hundikoopast läbi käija. 

Ratas on hästi vastu pidanud. Vahetanud olen piduriklotsid ja pedaalid. Vanad naksusid ja hakkasid lõpupoole ka kinni kiiluma. Minu laotud tagajooks on ideaalne, olen ainult kahte kodarat natuke pingutanud. Raamile pragusid juurde tulnud ei ole

Odo näit 2455. Sõiduaeg 183 tundi. Tõusumeetrid 7170 m. 

1860176
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
134
208
1200
1855426
746
15755
1860176

Your IP: 18.216.251.37
2024-05-03 12:03
Back to Top