ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

Eesti

08.07.2020. Puiga. Eesti.

Startisin 07.07.20 kell 13.00. Varasema stardi järel vajadust ei olnud kuna plaanisin traditsioonilise peatuse Puigal teha, nagu ma seda alati teinud olen.

Enne starti kaalusin ka varustuse üle ja hetke tulemus on siis selline: tagumised varustuse kotid kus mul on riided, matkavarustus ja jalgratta varuosad kaaluvad 11,5 kg. Tagumisele pakiraamile laotud telk, tagavara välimine kumm ja vana isetäituv madrats (mille eesmärk on kaitsta täispuhutavat madratsit torgete eest) kaaluvad 5 kg. Seljakott elektrooniliste vidinatega, mille ma tavapäraselt ratta juurest ära minnes kaasa võtan kaalub 6,5 kg. Väiksemad eesmised varustusekotid on mõeldud söögi ja joodava transportimiseks, nende kaal koos metallkruusi, toidukarbi, kohvi, suhkru ja soolaga kaalub 2 kg. Priimusega kateloki komplekti mul kaasas ei ole, nii et kohvi joomine eeldab kuuma vee saamist mujalt. Eesmiste kottide hetkekaal 7,5 kg. Jalgratas koos lenksu- ja väikeste raamikottidega milles on tööriistad ja hooldusvahendid kaalub 21,6 kg.

Edasi võtan suuna Lätile. Tänasest hakkab kehtima tervisekindlustus kogu maailmas. See on veel lahtine, kas ma täna piiri ületan. Võib olla jään laagrisse piiriäärsesse RMK lõkkekohta.

Odo näit 61,39 km.

Eesti

05.07.2020. Otepää. Eesti.

Otsus on tehtud. Stardin 07.07.2020 kella 13.00 paiku. Jalgrattal on uued osad küljes ja sõiduvalmis ning varustus suuremalt jaolt pakitud.

Eesti

15.09.2019. Eesti. Otepää

10.09.19 jõudsin koju. Seekord olin teel 112 päeva ja rändasin kaheteiskümnes välis riigis. Kilomeetreid kogunes sel ajal 9282. Võrreldes eelmise reisiga olin ca 2000 km kiirem. Mitte et ma nüüd mingit rekordit tahtsin püstitada. Lihtsalt ratas oli kiirem, valget aega rohkem, mäed väiksemad ja tuul soodne. Vihmariideid oli seekord kaks komplekti kaasas aga võrreldes eelmise reisiga siis väga palju ei sadanudki.

Mulle tõsiselt meeldis sõita põhjamaades, kus oli polaarpäev ja metsik loodus. Majutus asutused on kallid aga suvel ei ole probleem enda või väiksemate riiete pesemisega. Ratta dünamoga olin suuteline laadima enamus seadmeid (telefon, nutitelefon, seikluskaamera, MP3 mängija ja mingil määral ka arvutit). Taskulambi, fotoka ning kaamera akud ja arvuti vajasid vooluvõrgust laadimist. Päikesepaneeli mul kaasas ei olnud. Elu tegi raskemaks magamiskott mis enam sooja ei andnud aga selle ma elasin üle kasutades olemasolevaid riideid. Östersundi kandis õnnestus uus magamiskott osta. 

Peale Skandinaaviat oli SB Šotimaa nagu külm dušš. Viletsad teed, vasakpoolne liiklus ja ohtralt klaasikilde. Teistes piirkondades olukord paranes.

Mugavustsoonis sõitmiseks võib nimetada teekonda Prantsusmaalt Leeduni. Poolas mõned teelõigud olid tugevalt auklikud ja mereäärsed kuurordid rahvast ja autosid täis aga üldiselt oli sõita hea. Leedus oli kohe tunda liikluskultuuri erinevust.

Uusi riike tuli juurde kaks. Island jäi vahele. Ei olnud võimalust  600 - 700 eurot piletite peale panna. Samas ei ole ka mõtet kui on võimalus tulevikus poole odavamalt ära käija. 

Jalgrattal tagajooks pidas koduni vastu. Nüüd panen uue jooksu alla ja hiljem vaatan järgi milles probleem oli. Arvatavalt keskjooks ei olnud väntamisel naksude põhjustaja vaid vändad mis pikapeale lahti tulid. Eks iga reisiga õpin rohkem ratast tundma. 

 

Eesti

01.06.2020 Otepää.Eesti.

Põhimõtteliselt olin valmis minema teisele ümbermaailma reisile aga koroonaviirus loobib kaikaid kodaratesse. Olen praegu stardi edasi lükanud 7 juuli peale (sama päev kui läksin esimesele ringile). Juuli teisel poolel teen otsuse. Laual on ka variant, et reis lükkub edasi järgmisesse aastasse ja sel aastal sõidan riikides mille piirid on avatud.

Senikaua rändan Eestis ringi ja katsetan ratta ketaspidurit ning enda laotud tagajooksu. Rändamisega alustasin sel aastal jaanuari kuus ja hetkel olen matkanud 2800 km. Olen tähele pannud, et võrreldes varasemate aastataega on ilm muutunud tuulisemaks. Kui ei ole just tormi siis tugev tuul on ikka. Ca 40 matkapäeva jooksul on tuulevaiksemat ilma olnud ainult kahel päeval.

Uued jalgrattaosad ja suur osa varustusest on olemas. Viimased varustuse elemendid ostan Vilniuse Decathlonist. Ettevalmistusele on hetkel kulunud 750 eurot. Jäänud on veel teha tervisekindlustus, paar uut pangakaarti, viisapildid ja Valgevene viisa.

Läti

07.09.2019 Pulkarne. Läti

Matk hakkab läbi saama, täna jõudsin Lätti. Koju jõuan arvatavalt järgmise nädala keskel. Plaanis on veel külastada paari tuttavat ning ma ei sõida kõige otsemat teed pidi. Üritan nii palju kui võimalik vältida kruusateid.

Alates Saksamaalt alustasin Decathloni kauplustes varustuse uuendamist. Olen ostnud uued vihmariided, riideid, rattaosasid ja tööriistu. Oleks tahtnud ka uut kompaktset ja kerget magamiskotti ja uut telki aga ruumi ei ole ja ega rohelist värvi telki ei näinud ka kuskil. Aga enamus uued varustuselemendid järgmiseks sõiduks on olemas.

Leedu läbimiseks kulus mul rohkem kui nädal. Külastasin kuue päeva jooksul kolme tuttavat. Muidugi juttu jätkus kauemaks.

Nüüd võib ka seda matka nimetada rattaparandus matkaks. Uue tagajooksu kodar läks katki viimasel päeval Hollandis. Varem pole nii vara seda juhtunud. Siis avastasin, et ka esijooksul on kodar katki. Reservis oli kaks esijooksu kodarat ja need sobisid õnneks mõlemale rattale. Ees oli nädalavahetus ja hinge kinni pidades sõitsin kuni esmaspäevani Saksamaal esimesse ettejuhtuvasse rattapoodi ja ostsin uue reservi. Naksuva keskjooksu suhtes sain infot, et naksumist võivad tekitada mitte tugevalt kinnikeeratud vändad. Ostsin tööriista ja pingutasin ära. Mingi aeg oli vaikus ja siis hakkas naksuma tagaratas. Tundub, et kuullaagrid hakkavad läbi minema. Praeguse seisuga sõita saab ja igasugused naksumised üritan ära kannatada selle reisi lõpuni. Kui Eestisse jõuan siis käin läbi Väimela rattapoest, et ratas üle vaadata ja tekkinud küsimustele vastused saada.

Odo näit 8962 km. Sõiduaeg 651 tundi. Tõusumeetreid 52546 m.

1860158
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
116
208
1182
1855426
728
15755
1860158

Your IP: 18.118.102.225
2024-05-03 10:32
Back to Top