ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

19.06.2017. Paysandu. Uruguay.

Kui ma 2 päeva tagasi piiripunkti jõudsin siis esimesest politsei postist ma edasi ei pääsenud. Sain aru et see punkt on ainult mootorsõidukitele ja et siit läbi minna peab mu ratas autopeal olema. Arusaamatuks jäi ainult see kas mind aidatakse selle probleemi lahendamisel või mitte. Lükkasin ratta teelt kõrvale ja alustasin kõigepealt ratta hooldusega. Parandasin katkise klemmi ära ja õlitasin käiguvahetajad. Kui need toimingud olid tehtud siis hakkasin olukorda jälgima. Tugev tuul puhus, tolmu lendas igal pool ja generaatorid undasid. Ei olnud just kõige meeldivam koht ootamiseks.

Read more: Tere Uruguay

16.06.2017. Gualeguaychu. Argentina.

Plaanisin enne Uruguay’sse minekut teha puhkepäev piiriäärses linnas. Kaardi pealt välja luuratud kämping osutus prügimäeks. Väravaid ees ei olnud ja kedagi peale hobuste seal ka ringi ei liikunud. Kunagi oli see kämping olnud aga mitte nüüd. Kontrollisin kas elekter on olemas, üllataval kombel isegi oli. Panin seadmed laadima ja läksin vee olemasolu kontrollima. Vett wc–s ja pesemisruumis ei olnud.

Read more: Argentina

13.06.2017. General Las Heras. Argentina.

Olen otsinud hostelit või hotelli kus pesupäev ära teha. Osade riiete viimane pesemine oli jäänud Uus Meremaa aegadesse. Hotellide hinnad on normaalsed aga pole kohta kus riideid kuivatada. Enam ei ole nii soe, et paar asja aknapeal ära kuivatada. Peatusin kaks ööd Las Flores kämpingus ja tegin selle toimingu seal ära. Enda pesemise olen ma ära teinud bensiini jaamades. Seal on tuline vesi. Kämpingute soe vesi sobib rohkem praegusel ajal käte pesemiseks. Dušširuumi temperatuur on sama mis väljas ja peale päikeseloojangut on see kuskil +7. Tavapäraselt käin igal hommikul esimesest bensukast läbi. Kasin ennast ja joon kohvi. Mahurikkamad interneti toimingud olen ka seal ära teinud. Enamuses kohtades on wifi olemas.

Read more: Argentina

08.06.2017. Cachari. Argentina.

Peale 4500 km mägisel ja künklikul maastikul on jälle hea sõita tasasel maal, eriti kui boonusena on veel tagant tuul. Olen ilma puhkepäevadeta sõitnud 15 päeva ja Boenos Aires on 250 km kaugusel. Puhkepäeva olen soodsa tuule korral edasi lükanud ja kui olen plaanind puhata siis pole sobiliku kohta leidnud. Oma nutitelefoni gps’il saan dünamoga eluvaimu sees hoida. Päike on pea iga päev paistnud aga ta on nii lahja, et peale mp3’e mängija midagi muud laadida ei saa.

Read more: Argentina

31.05.2017. Kuskil Pampas. Argentina.

Üle hulga aja ei ole uut rekordit olnud ja nüüd see siis tuli. Uus külmarekord on – 9. Patagonia talv sai mind kätte. See hommik, kui ma hostelist lahkusin oli ka külm. Päikesetõusu ajal – 8, olin siis kuskil 800 m kõrgusel. Teadsin, et varsti laskun madalamale ja eeldasin soojemaid öid. Kolmandal ööl ööbisin samuti 800 m kõrgusel, ees oli veel tõus ja ma jätsin selle hommikuks. Hommikul külma – 5. Ei olnud kõige hullem. Selle päeva õhtul olin laskunud 400 m kõrgusele ja arvasin, et külmad ööd on nüüd läbi. Öösel ärkasin üles, oli tavapärases külmem. Termomeeter näitas telgis külma – 3. See oli natuke ehmatav.

Read more: Argentina

24.05.2017. Junin de los Andes. Argentina

Oma sünnipäeval 22 mail õhtul kell kuus ületasin Argentina piiri. Enne seda toimus 1,5 tunnine praamisõit kaunis kohas, järv ümber ringi mäed ja lumised tipud.

Tšiilis ma rändasin 22 päeva ja läbisin 1350 km. Teed olid reeglina head ja piisavalt ruumi jalgrattaga sõita. Esines ka kitsamat ja auklikuid teeid aga suhteliselt vähe. Maastik oli mitmekesine, tasane maa ja künklik. Vahepeal olid ka väiksemad mäekuru ületused.

Read more: Tere Argentina

21.05.2017. Poerto Fuy. Tšiili.

Kuigi algselt plaanisin Argentina piiri ületada 20 mai olen veel Tšiilis. Teele tulid mitmed takistused. Kõige otsemal teel, kus oli ees ca 10 km lõik kruusa teed oli värav teel ees ja ma pidin otsa ringi pöörama ja minema pikemale ringile. Et vältida väga suurt ringi, kasutasin teisi kruusateede lõikekaid mis olid väga auklikud ja ka künklikud nii et kiirus oli väga väike. Ühel hetkel hakkasid eesmised piduriklotsid häält tegema. Mul oli reserv olemas aga kuna klotside kulumine oli väga kiire otsustasin läbi põigata viimasest suuremast asulast Panguipulli’st ja piduriklotside reservi suurendada.

Read more: Tšiili

17.05.017. Temuco. Tšiili.

Kuigi rohkem auru on kulunud erinevate poodide otsimisele ja külastamisele kui sõitmisele hakkas parem puus tunda andma ja täna on teine puhkepäev Temuco’s. Rattaosad, mis lähiajal vajavad vahetamist on nüüd olemas ja homme enne linnast lahkumist käin läbi matkapoest, ehk õnnestub uus madrats saada. Õnnestus osta uus mp3 mängija, viimane mis veel alles on laulab aga mitte koguaeg kui ma tahan.

Ilmaluure näitab, et mägedes võib olla külma -3 kraadi ja külmema ala pikkus on ca 200 km. Arvan, et saan olemas oleva varustusega hakkama. Kui ei saa, siis tuleb kätekõverdusi teha.

Odavamad ööbimiskohad Tsiilis maksavad 10 – 14 eurot, kõige odavamates wifi’t ei ole. Infot asukoha kohta saab turismi infos.

Tšiilit on jäänud veel ca 200 km ja ees on üks praamisõit.

Inglise keelt eriti ei räägita. Inimesed tulevad küll jutta ajama aga suhelda pikalt ei saa, olen suuteline kohalikus keeles rääkima seda kust tulen, mida teen ja kui pikalt olen teel olnud.

14.05.2017. Traiguen. Tšiili.

Olen Tsiilis rännanud 1000 km ja lähipäevadel jöuan viimasesse suuremasse linna enne Argentina piiri. Temuco’s üritan lahendada viimased rattaosade ja varustuse probleemid. Mul ei ole õnnestunud leida torkekindlat väliskummi, igaks juhuks ostsin uue tavalise, kui vana esiratta väliskumm teise torke läbi lasi.

Uue soojema magamiskoti muretsemist olen hetkel loobunud. Kuigi on viimane sügiskuu ja ma suundun lõunasse (siin käivad inimesed põhjas soojal maal) on üllatavalt soe. Hommikul on sooja 10, päeval päiksepaistega 20 kraadi ja vihmase ilmaga 15 kraadi. Ainuke külmem koht mis minu teele jääb on Andide ületamine. Väga kõrged nad minu ületuskohas ei ole, kõrgus jääb 1200 m kanti ja see võtab aega paar päeva. Peale seda hakkan liikuma põhja suunas, talve eest minema.

Ööbimis kohtade leidmine on problemaatiline, igal pool on aiad. Siin on ka metsa aga reeglina on ka need aiaga ümbritsetud. Osta või lõiketangidJ. Tavapäraselt panen telgi pimedas üles ja võtan hommikul enne valget maha. Valget aega on 8.30 – 19.00, nii et väga vara ärkama ei pea.

Söök on natuke odavam kui Uus Meremaal aga mitte märkimisväärselt. Siin on mu söögiks sai, määrdevõi, erinevad juustud, salaamid, singid ja pasteedid ning tomatid. Need on tõsiselt maitsvad ja ma ostan kaalukaupa mis viilutatakse ära. Kui küsitakse „kui palju”, siis näitan näppude vahet. Suuremaid numbreid ei tunne ja kilede kaupa ka osta ei taha.

Supermarketites on võimalik maksta kaardiga. Osades väiksemates poodides ja rattapoodides on ka see võimalus olemas aga nendes tehing ei ole õnnestunud, proovinud olen nii debet kui ka credit kaarti.

Seljavalu kadus ära esimesel hommikul Santiagos. Tundub, et ajaline piirang koos lendamisega ei mõju tervisele hästi. Indoneesias andis ka selg tunda ning lisaks veel valutas parem õlg ja kael. Need hädad kadusid esimestel päevadel Austraalias. Väga kerge köha on veel jäänud.

Praegu suurt ajalist piirangut ei ole aga väga pikalt ei plaani kummi venitada. Talv on saabumas ja vaikselt hakkab koduigatsus ka peale tulema. Enam ei ole palju jäänud, 10000 km ja natuke peale. Paari päeva pärast täitub 20000 km juubel.

07.05.2017. Constitucion. Tšiili.

Sõidan vaikselt lõuna suunas, läbides päevas 50 – 70 km. Püüan harjuda aja muutusega ja lahendan käigult vanu ja uusi probleeme. Sisemine kell on sassis. Päeval olen unine, öösel ärkan üles ja siis ei tule mitu tundi und. Kui lõpuks uuesti magama jään siis panen peaaegu lõunani välja. Tegin kõrvale põike ühte linna kus osmandi kaart näitas rohkem kui kümmet rattapoodi. Sealt õnnestus osta uus kasset ja kett. Aga kohe tuli juurde kaks uut probleemi. SEB  pangakaart ei tööta ja mobiilne internet kadus. Pangakaart ei ole kriitiline probleem. Enne minekut hankisin teise, visa electron kaardi. See oli õige tegu kuna Indias ma mastercard’iga raha atm’ist kätte ei saanud. Interneti kadumist uurides selgus, et ma oleks pidanud tegema paketi valiku aga kuna ma seda ei teinud siis raha lihtsalt tiksus nulli.

Eesmise ratta väliskumm lasi esimese torke läbi. See on tõsiselt kulunud ning täkkeid ja pragusid täis. Uskumatult kaua vastu pidanud aga nüüd veereb oma viimast tuhandet kilomeetrit.

Constitucion’is leidsin mobiili esinduse aga sealt juhatati mind edasi apteeki. Kuigi koht oli imelik sain seal kõneaega juurde laadida ja tegin paketi valiku ka ära. Turismi infos sain infot odavate ööbimiskohtade kohta ja ma peatun siin kaks päeva.

Inglise keelt siin eriti ei räägita, põhiline suhtlemine käib kehakeeles ja iga päev õpin uusi sõnu juurde. Olen mõelnud, et peaks ära õppima hispaania keele. Siis saaks vabalt suhelda terves ameerikas.

Kui rattapoe juures sättisin ratast sõidukorda siis üks mööduv mees jäi seima vaatas mind pikalt ja hakkas siis münte pakkuma. Münte ma ei taha, need venitavad tasku välja ja kolisevad aga paberraha võtan vastu piiramatus koguses J.

Odomeetri näit 19244 ja sõiduaeg 1379 tundi.

1859044
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
68
466
68
1855426
15369
8467
1859044

Your IP: 18.188.108.54
2024-04-29 08:15
Back to Top