ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

Rattamatk 2022

Rattamatk 2022

Eesti, Läti ja Leedu.

 

7 juuni õhtul startisin selle aasta rattamatkale. Mul ei olnud varem aega, et teha üks väike tiir Eestis ja nii ma siis võtsin suuna põhja Eestisse, Haljala peale. Sealt edasi Tallinna. Ma olin sõitnud varem Läänemaa terviseteel ja mul seal sõita meeldis vaatamata sellele, et see tee ei ole asfaldiga kaetud. Seekord tahtsin selle tee ühe jutiga täies pikkuses läbi sõita. Erinevalt varasemate aegadaga olid puhkekohad lagunenud ja tee kohati kinni kasvanud.

Edasi läksin praamiga Hiiumaale ja sealt Saaremaale. Positiivne oli see, et esmakordselt Väikese väina tammil sõites oli tuul tagant.

Viimase öö Eestis veetsin Lemme telkimisalal. Seal ma tegin ära tervisekindlustuse. Mul oli tekkinud plaan külastada selle matka ajal maad kus ma varem käinud ei olnud. Ma olin otsustanud sõita Moldovasse. Vaadates kaarti hindasin sinna jõudmiseks kaks kuud sõites mitte kõige otsemat teed ja tagasi tulekuks sama palju. Ma tegin tervisekindlustuse 120 päevaks.

Läti. Lätis võtsin suuna Riia peale, et Decathlonist osta uuemat vihmavarustust. Adažis sain sain korraliku ehmatuse kui poest välja tulles ratas oli kadunud. Mäletasin, et panin ratta kindlalt liigendiga lukku (tagajooks raami külge) ja seda saab lahti ainnult relakaga. Hiljem selgus, et tulin teisest uksest välja ja ratas oli seal kuhu ma ta jätsin.

Lätis ma algselt plaanisin tiirutada lääne pool aga igaks juhuks, et mitte ajahätta jääda hakkasin teekonda sirgemaks tõmbama Leedu poole.

Leedu. Leedus sõitsin lääne pool peaaegu Kaliningradi piirini ja sealt edasi Nemunase jõe äärt pidi Kaunasesse.

Ma avastasin, et varustus tagumisel pakiraamil liiga palju vänderdab. Esmasel vaatlusel selgus et, üks pakiraami kinnitus raami küljes logises. Vint ei olnud raami keeratud vaid pandud tongina ja see oli lahti tulnud. Hiljem kui olin sõber Arturase poole rattale hooldust tegi avastasin veel, et pakiraam oli ühest kohast katki. Esmane plaan oli üritada kinni keevitada aga kui see peaks minema liiga kalliks minema siis ostan uue. Pakiraam keevitati kinni tasuta aga raami kohta öeldi, et ei saa kuna on erinevad materjalid. Selle probleemi lahendasime hiljem pikema kruviga mis ulatus vastasseina ja võttis logisemise ära.

See oli kolmas alumiiniumi keevitus mida tehti Leedus. Kokku on olnud keevitusi neli. Metallraam keevitati 2018 aastal kokku Austrias.

Kui ratas oli korras võtsin suuna Poola poole

1857508
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
517
741
2082
1852226
13833
8467
1857508

Your IP: 3.139.104.214
2024-04-26 13:19
Back to Top