ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

Ungari. Rumeenia

 

Ungarisse ma sisenesin Ukraina piiri ligidal ja võtsin siis suuna Rumeenia poole. Ma valisin oma teekonna nii, et saaksin sõita võimalikult palju rattateedel. Mäletasin, et Ungari kõige levinud liiklusmärk on jalgratta sõidu keeld. Paraleelselt, ca 30 km kaugusel Rumeenia piirist kulges pikkade lõikudega rattatee ja ma suundusin sellele. Vahepeal tuli natuke nikerdada ja väikeseid ringe teha ning oli ka selline juhus kui rattatee (tõsi küll väga vana) lõppes ja ees oli rattasõidu keelu märk. Panin sealt läbi, mul oli vaja ca 3 km sõita, et uuesti rattatee lõigule jõuda.

Ilm hakkas soojemaks minema ja vihma päris pikalt ei sadanud. Kohaliku raha vahetasin valuutavahetustes. Ungaris oli see kõige kallim, 1,25 euri vahetus tasu. Teistes riikides jäi see alla euro. Aga selline sularaha vahetusviis on soodsam kui automaadist võtta ja sularaha reeglina läheb vaja.

Laupäeval ja pühepäeval võivad osades kohtades poed kinni olla või siis pühapäeval suleti varem.

Enne Serbia piiri võtsin suuna Rumeenia poole. Piiriületus õnnestus kolmandal katse. Kõrvalistel teedel olevad piiripunktid olid suletus.

 

Rumeenia.

Rumeenias suundusin esmalt Arad linna, et kohalikku raha vahetada. Münte oli ainult neli, 1, 5, 10 ja 50 bani. Poodides kasutati  10 ja 50, 5 banised vedelesid maas ja 1 ne oli "haruldus". Kuna mu sugulane kogub erinevate maade münte siis hakkasin ühelist otsima. Pärast mitmeid katseid õnnestus mul see münt saada ühest väikesest küla poest. Paberrahad algasid 1 levist. Kui väikeses külapoes sularaha ostu tegin siis sain pataka ühelisi tagasi. Rumeenlaste rahakotid olid paksud.

Aradi linn oli rattateid täis aga probleem oli selles, et neid kasutati autode parkimiseks. Väljaspool linnasid rattateid nägin ja kasutasin ainult kahte.

Sõitsin Serbia piiri ligidal, kõrvalistel teedel Doonau jõe poole. Metsast ala ei olnud  ja telkida tuli tee ääres põõsaste taga.

Et vältida mägesid otsustasin kasutada sama, Doonau äärset teed mida 2016 aastal, kui sõitsin ümber maailma. Üldiselt oli seal sõita ok, ilusad vaated ja 3 või 4 kuni 300 m tõusu. Ainult ühel 15 km lõigul oli tõsiselt ebamugav. Suur liiklus ja palju sildu kus oli kitsas.

Ilm läks soojemaks, vilus oli temperatuur +38, sõites +45 ja kui ratas seisis päikese käes siis näitas termomeeter +53. Profi supermarketiketi poode oli tihedalt ja sealt sai osta külmi jooke, kohvi ja suurtemates poodides oli ka soe valmistoidu lett kus minu lemmikuteks olid lihatooted ja pizza. Teeääres oli allikakohti kus sain külma veega ennast värskendada. Ujuma minna ei saanud, kuigi jõgi oli ligidal siis sobilikku vette mineku kohta ei märganud.

Jõe ligidal kämpinguid eriti palju ei olnud, mõned üksikud aga minu teekonnast eemal. Hakkasin kasutama Booking.com ja broneerisin oma esimese, 20 eurose peatuskoha Bulgaarias Vidin linna ääres.

Enne piiri oli üle 10 km pikkune veokite järjekord kus teeääres sõita ei saanud. Seda tuli teha keset teed ja kui midagi suurt vastu tuli siis veokite vahele tõmbuda.

1858508
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
742
775
3082
1852226
14833
8467
1858508

Your IP: 3.145.151.141
2024-04-27 23:23
Back to Top