Jalgrattaga Põhja Euroopasse

24.07.2019. Cairnryan. Šotimaa. SB.

Lennupäeva hommik algaski selliselt nagu prognoosisin, vihmasajuga. Lennujaamas kuivatasin oma varustuse ära, rattakast oli mõnest kohast märjaks saanud. Check in oli selles lennujaamas ebamugav, ise pidin aparaadist vajalikud paberid välja printima. Esimese hooga pagasi lipakaid ei saanudki, pidin uuesti proovima. Suuremõõtmelise pagasi vastuvõtu kohas aidati mul kleepekad õieti peale panna.

Lend hilines pea tund aega ja kui Edingburghi jõudsin oli pime. Tibutava vihma saatel panin oma ratta lennujaama juures sõiduvalmis. Ööbimiskoht oli mul google abiga välja vaadatud ja sinna oli ca 4 km. Kui olin poolel maal avastasin, et lippu ei ole ratta küljes. Pöörasin ringi ja hakkasin tagasi sõitma, et lipp üles leida. Jõudsin lennujaama tagasi aga lippu ei ole kuskil. Ei ole välistatud, et keegi võttis lipu enne starti rattaküljest ära. Kui ratas oli sõiduvalmis, siis käisin kahel korral lennujaamas sees vett võtmas ja riideid vahetamas. Sõites ma muusikat ei kuulanud, nii et mahakukkumise klõbinat oleks pidanud kuulma. Valges sõitsin selle tee veel kaks korda läbi aga lippu ei leidnud.

Täna on viimane öö Šotimaal, homme purjetan praamiga Belfasti. Peale Skandiaaviat Šotimaal eriti mugav sõita ei olnud. Teeäär on auklik ja pragunenud ning hulgaliselt on teeääres kaasikilde ja muud sodi. Ööbimiskohtade leidmisega tuleb ka rohkem vaeva näha. Kus vähegi rohelist on siis on seal aed või private märk ees.

Odo mäit 5112. Sõiduaeg 378 tundi. 32099  tõusumeetreit.

08.07.2019. Johannisholm. Rootsi.

Olen pea nädal aega pommitanud WS liikmeid, et saaks riided pesumasinaga korralikult ära pesta aga siiamaani tulutult. Üks vastus Östersundist tuli aga see oli negatiivne aga teiste puhul täielik vaikus. Hakkan otsima nüüd kämpingut, olen piisavalt juba lõuna pool ja loodan, et hinnad on nüüd normaalsed.

Olen otsustanud sõita Oslosse ja sealt edasi lennata. Kui ma enne starti panin matka eelarvet kokku siis sain netist infot, et praamipilet Taanist Islandile on ca 200 eurot ja lennupilet edasi Suurbritanniasse 100 eurot. Arvestasin kuskil 350 euroga see maa läbida. Et välistada jalgrattaga kaasnevad suuremad probleemid võtsin kaasa tagavaraosad mis on välismaal kallimad ja vahetasin Eestis tagaratta tugevama vastu.

Olen uurinud tagaratta hindasid ja samaväärne ratas mis mul praegu katki on maksab ca 100 eurot. Ratas on siiani vastu pidanud ja olen otsustanud sõita senikaua kuni ta vastu peab ja siis uue osta. See aga tähendab seda, et Islandile minekuks mul ei pruugi raha jätkuda. Veel ühe variandina on nüüd tekkinud mõte lennata Oslost Edinburghi ja sealt jätkata. Islandile läheks kungi hiljem, ostaks varakult soodsa pileti Helsingist ja Islandilt edasi kuskile Euroopasse, mul eelmise reisi ajal jäi Monacos käimata. Aga muidugi lõpliku otsuse teen Oslos, kui olen pileti hinnad üle vaadanud.

Vahepeal mul siin magamiskott muutus külmkapiks. Nägin juba unes, et otsin jahedas hoones soojasid riideid ja tekke magama minekuks. Svegis õnnestus mul osta uus magamiskott ja nüüd on see probleem lahendatud.

Ilm on olnud pea nädal ega pilves ja vahepeal sajab vihma. Positiivne on see, et tuul puhub nüüd tagant. Temperatuur on päeval 13 kraadi ja öösel alla 10 ne.

Odo näit 4305. Sõidutunde 315 ja tõumeetreid 26596.

20.07.2019. Sand. Norra.

Neljapäeval jõudsin Oslo lennujaama juurde ja võtsin suuna lähima ujumiskoha poole. Väike järv metsa sees, plaanisin sinna ka ööbima jääda. Kuigi oli juba õhtu siis rahvast siiski veel oli seal. Vaatasin telgile koha ja ootasin tunnike kuni kõik minema läksid ja alustasin siis pesemis protsetuuridega. Hommikul hakkas sadama. Ootasin kuni vihm üle jäi ja hakkasin Jessheimi pole liikuma. Vihmavaba aega kasutasin riiete kuivatamiseks. Kui sadama hakkas siis panin riided kotti ja otsisin koha kuhu varju minna. Rattakast on küll koormakattesse mähitud aga kui võimalik siis üritan vihmaga mitte liikuda. Riideid päris kuivaks ei saanudki, õhtul telgis panin nad selga ja kuivatasin lõplikult kehasoojusega.

Käisin lennujaamas luurel. Sinna on võimalik jalgrattaga kohale sõita. Vaatasin välja kõrvalisema koha kus oleks mugav varustust pakkise, seadmeid laadida ja vajadusel telki kuivatada. Mul on selline karvane tunne, et vihm üritab mu elu keerulisemaks teha.

Jalgrattal on Norras kahel päeval järjest tagajooksul kodarad katki läinud. Esimese katkise kodara avastasin alles õhtul ja ratas oli korralikult kõveraks läinud. Teise kodara katkiminekut kuulsin ja sain kohe uue asemele panna. Veljele on ka uued praod juurde tekkinud. Et nüüd tagaratta eluiga pikendada siis tõstsin osa varustust tagumistest kottidest ette. Tavapäraselt hoian eesmistes kottides ainult toitu, Neid on lihtne varastada ja varguse puhul jääksin lisaks kottidele ainult söögist ilma. Kasti pärast lendamist enam vaja ei ole ja selle võrra muutub ratta tagaosa kergemaks. Praegu sõidan ka minimaalselt.

Charlottenbergis hakkas keskjooks jälle naksuma. Rattapoodi seal ei olnud ja mul oli kaks võimalust, kas sõita naksuva rattaga Oslosse või tagasi Arvikasse ja rattapoest laenata tööriistad või osta Biltemast kaks spetsiaalset tööriista ja leida kuskilt üks tellitav võti ja sobilik kuuskant. Vana keskjooks oli mul alles. Ma veetsin Charlotengis kaks ööd ja päeva ning sain seal ühe lätlasega kokku. Tal olid tavalised tööriistad olemas ja nii ma siis otsustasin kulutada 15 eurot ja osta kaks spets võtit. Probleem oli selles, et keskjooks oli natuke lahti tulnud. Puhkepäevadeks oli Charlottenberg ideaalne. Komuun oli sinna ehitanud üldiseks kasutamisek väikese majakese kus olid sees lauad, pingid, grillikoht ja elekter. Ööbimiseks see mulle ei sobinud, kuna seal liikus palju rahvast ringi. Supermarketitest oli läheduses Lidl.

Lennujaama ümbruses metsast ala on ja ööbimiskohtade leidmisega probleeme ei ole. Katusealusega istumiskohta, kus saaks süüa, kohvi keeta ja vihmaga istuda ma siin leidnud ei ole. Bussipatused ei lähe arvesse.

Odo näit 4851. Sõiduaeg 356 tundi. Tõusumeetreid kogunenud 29956.

30.06.2019. Avavinken. Rootsi.

Peale Altat olin valmis raskemateks tõusudeks aga peale esimest 5 km pikkust tõusu jäin püsima 300 – 350 m peale. Tuul oli tagant, aga ainult Soomeni. Norra sääsed olid eriti agressiivsed, nad ründasid mind kui olin rattaga tõusul ja eriti pikalt tee äärde seisma jääda ei olnud võimalik. Söögipause tuli pidada vihmariietes, kapuuts peas ja nägu off iga kokkumäärides. Soomes ja Rootsis on ka palju sääski aga enamasti metsas, teel nad mind eriti tüüdanud ei ole.

Kui uuesti Soome jõudsin siis otsustasin Enontekiös puhkepäeva teha. Mõningad seadmed tahtsid laadimist, ratas hooldust ning mina ise ja mõned riided pesemist. Õhtul kui asulasse saabusin siis enne vaatasin välja võimaliku ööbimiskoha ja siis suundusin luurele. Leidsin laadimis koha mille lähedal oli ka varjualune. Vihma korral pikendusjuhet kasutades saan seadmeid seal laadida. Kuigi prügikast oli kohe kõrval oli ümbrus natuke räpane aga olgu kannatab ära. Pesemiskohta ma sel õhtul ei leidnud.

Järgmisel hommikul alustasin seadmete laadimisega ja rattahooldusega. Kella nelja paiku just enne kui plaanisin õhtusööki sööma hakata tuli üks mutt õiendama: see elekter ei ole üldiseks kasutamiseks. Küsisin, et kas see on suur probleem kui laen oma telefoni ja sülearvutit. On küll suur probleem, oli vasus. Kas tahad raha saada selle eest? Ei tahetud aga toonitati uuest et ei ole üldiseks kasutamiseks. No selge, vaatan kuskil mujal mõne teise koha. Muidugi mingit teist kohta ma enam otsima ei läinud, Jätsin õhtusöögi ajaks telefoni elektrikarpi laadima, näha seda ei olnud ja arvuti oligi juba peaaegu täis.

Peale sööki hakkasin liikuma edasi Rootsi poole ja vaatasin sobiva pesemiskoha järele. Jõgi vooles suhteliselt tee ligidal. Leidsin inimtühja ujumiskoha ja pesin kiirelt sügelevad kohad ära. Täies pikkuses vette minna ei saanud, vesi oli külm. Kogu selle toimingu ajal tuli sääski peletada. Riietepesuks see koht ei sobinud. Õhtul leidsin tee ääres üle oja mineva puusilla ja selline koht sobis riiete pesemiseks ideaalselt.

Rootsis on enamus ajal olnud tuul vastu või külje pealt. Vahel harva kui tee suundub lõunasse siis diagonaalis tagant. Raskeid tõuse pole ette sattunud. Kõrgeim koht on jäänud 500 m kanti ja madalam 150 m.

Eile kui ratast kontrollisin siis avastasin tagaratta veljel ühe kodara juures väiksed praod. See oli küll nüüd väga ebameeldiv avastus. Olen eelmiste rännakute ajal sama tüüpi velgesid kasutanud ja siis esimene pidas vastu üle 10000 km ja teisega olen ca 8000 km sõitnud ja on siiani terve. Varasemalt on väikese prao avastamise ja suure probleemi tekkimise vahele jäänud 1000 km. Eks näis palju see velg veel vastu peab.

Odo näit 3496 km. 256 tundi sadulas ja tõusumeetreid 21618 m

13.07.2019. Àrnäs. Rootsi

Nädala algul läks ilm soojemaks ja ka päikest oli rohkem näha. Tuli hakata mõtlema enda ja riiete pesemise peale. Oslo ei olnud ka enam kaugel, kuskil 250 km. Hakkasin ka uurima kämpingute hindasid, Malungis küsiti 25 eurot. Ei sobinud mulle. Pesumaja ka ei leidnud. Õhtul sattusin ujumiskohta kus sain ennast ja mõningad väiksemad riided ära pesta. Paari kilomeetri kaugusel olid kaks kämpingut ja ma otsustasin hommikul nende hindasid uurida. Kirvehinna korral oleksin küsinud ainult pesupesemist ja siis minema läinud. Oli siiski talutav hind, 16 eurot koos pesu pesemisega. Tahtsin enne lendamist riided pesumasinas puhtaks pesta.

Võtsin ette edasimineku võimalused. Lennupiletid Oslost Islandile selle kuu lõpuni olid juba praamipiletis (325 eurot) kallimad. Midagi väga roosilist ka Edingburghi suunal järgmise nädala algul ei olnud, Esimene alla 100 eurose alghinnaga pileti võis saada alles järgmiseks pühapäevaks, 21 juuliks. Ostsin selle pileti ära, muidugi lõplikuks hinnaks kujunes 147 eurot koos jalgrattaga ja 20 kilone kott juurde.

Nüüd kui selle rahalise poolega sai pilt selgemaks siis otsustasin sõita Karlstadini ja Biltemast osta mõningat rattavarustust. Lenksukott oli parajalt katkine ja kui tuul ratta pikali lükkas siis lendas kell tükkideks. Rattakasti tahtsin ka sealt saada, siis ei pea ma Oslosse minema vaid saan kohe lennujaama sõita mis asub Oslost 40 km kirdes. Karlstadist sain vajalikud rattalisad ja ka pappkasti. Kasti murdsin parajalt väikseks ja mässisin koormakattesse, et vihm teda ära ei rikuks.

Nüüd ma venitan Rootsis kummi. Siin kandis on rohkem Lidl supermarketeid ja söögi saab siis odavamalt kätte. Magan hommikul kaua, teen tihti puhkepeatusi ja sõidan ca 50 km päevas. Järgmise nädala algul lähen lähen üle piiri ning lennujaama kanti plaanin jõuda neljapäeva õhtuks. Puhtad riided lendamiseks on olemas, vaja on leida jõgi või järv kus saaks enne lendu ennast pesta. Lennujaama ligidal on metsast ala, nii et ööbimiskoht on ka olemas.

Odo näit 4591 km. Sõidutunde 335 ja tõusumeetreid on kogunenud 28148.

825645
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
1442
760
2202
816158
15762
37113
825645

Your IP: 18.204.227.250
2019-10-15 23:11
Back to Top