Jalgrattaga Lõuna Euroopasse

06.07.2017. TAP Portugal lennuk.

Ei õnnestunud Guarulhos’i lennujaama lähedalt rattakasti leida. Sao Paulo tagasi minna ei tahtnud. Jäi järgi ainult üks võimalus, edasi sõita Rio de Janeiro. Olin vist esimene rattarändur, kes üritas Sao Paulost rattaga minema lennata. Proovisin kahe warmshowerlasega kontakti saavutada aga see ei õnnestunud. Läksin kontrollima kas kõige otsemat neljarealist teed pidi on võimal edasi liikuda. Rattasõidu keelumärki ees ei olnud ja nii ma asusin teele. Peale ravikuuri oli enesetunne parem ja ka selg ei valutanud nii tugevalt Aega oli ka kõik võimalikud mustad stsenaariumid läbi mõelda, juhul kui peaks uuesti tõrge tekkima. Mõned päevad enne Rio’t nägin teisel pool teed rattarändurit, oli välismaalane. Rattal oli ka lipp küljes aga riiki ei suutnud tuvastada. See andis lootust, et enne mind võib olla keegi ka Rios't minema lennanud.

Tee läks vaikselt allamäge ja vahepeal oli isegi tagant tuul. Üle pika aja õnnestus päevas läbida 100 km vaatamata sellele, et tühja kummi saaga jätkus. Uus velg oli suurem ja sellega kaasnes uus probleem. Ventiil ulatus ainult natuke veljest üle ja ma ei saanud kasutada pumpa millega sain varem 60 psi’d ilma suurema vaevata sisse lüüa ega ka bensiinijaama õhku. Teisel pumbal on tihend kadunud ja nii ma siis sõitsin poolkõva kummiga.

Kui Rio jõudsin siis püüdsin kinni ja hakkasin tuules sõitma eessõitval ratturil. Ta märkas mind, peatus ja küsis midagi. Ma rääkisin oma tavapärase hispaania keelse jutu ja uurisin kas rattakasti on võimalik saada. Et kindel olla, et ta minust aru sai näitasin märkmikusse joonistatud rattakasti. Ei ole probleemi järgne mulle. Niimoodi ma kohtusingi Admilson’iga. Edasi hakkas kõik hästi minema. Sain kasti, sportventiiliga sisekummi ning ööbimis võimaluse tema pool. Hakkasin uurima lennupileti ostmist. Selgus, et järgmiseks päevaks saab piletit osta ainult lennujaamast. See oli pühapäev ja Admilsonil oli võimalus mind lennujaama sõidutada. Autoga piletit ostma minna ei olnud ka tema jaoks mingi probleem. Kui pilet oli olemas pakkisin asjad ära. Õhtul läks ta enda ja sõbra perega linnapeale lõõgastuma. Nägin ära milline on Rio ööelu.

Lennujamas check in’i tehes oli meeldiv üllatus see, et ratta ja ülekilode eest ei pidanud ma midagi juurde maksma.

Liikluse omapärad. Rattateed olid reeglina liikluse keskel. Osadel T ristmikel sooritati vasak pööret kõige parempoolsemast reast. Maanteel sooritati ka vasakpööret tee äärest. Imestasin tükk aega, et miks rattateel on rattasõidu keelumärk. Hiljem selgus, et see on rattatee tähis. Keelumärgil oli punane diagonaal joon peal.
Lõuna Ameerika etapile saab nüüd punkti panna. Läbisin seal 6693 km, mis jagunevad järgmiselt: Tšiili 1349 km, Argentina 2287 km, Uruguay 804 km ja Brasiilia 2253 km. Kõige mugavam oli sõita Uruguays ja kõige ebamugavam Brasiilias. Eriti hullud olid need kohad kus teeäärt ei olnud, tõusud kus ei olnud võimalik minna teisele poole teed ja kohad kus teostati tee remonti. Kõige odavam oli söök Brasiilias ja mitte ainult supermarketites vaid ka maantee äärsetes söögikohtades ja restoranides.

Esmaspäeva hommikul kella 5 paiku maandun Lissabon'is ja siis algab Suure Jalgrattasõidu viimane, neljas etapp. Vaja on varustust uuendada, uut madratsit on vaja ja mõningaid riideid. Torkekindlat väliskummi tahaks ka saada. Olen tüdinenud sellest ülepäevasest kummivahetusest ja lappimisest.

24.07.2017. Brasiilia.

Kiirustamine kolmanda etapi lõpetamisega on tingitud sellest, et plaanin jõuda 12 novembriks Tallinna. Siis on tädi 90 a. juubel. Kui lõpetan etapi selle kuu lõpus siis olen graafikus. Olen mõelnud teha mõningaid muudatusi viimases etapis: 1. Sõita läbi Andorra. Kerge see ei ole, kuna pean ületama Püreneed. 2. Sõita ca 500 km neljandal kontinendil, Aafrikas. 3. Poola, Leedu ja Läti asemel sõita läbi Saksamaa, Taani ja Rootsi (võib olla ka Norra ja Soome). Selline on uus plaan, otsused teen käigult. Kindel on ainult neljanda etapi lõpp-punkt ning see on Otepää.

Peale mägedesse suundumist on teeolud olnud rahuldavad. Tee äär oli sõidetav, laskumisel tuleb ainult ebatasasuste ja aukude vahel manööverdada ja pidureid kasutada. Ebamugavad olid ka järsemad tõusud, kus teeäär muutus reaks ja mul seal eriti palju ruumi ei olnud. Kasutasin siis vastas suunda, seal oli ruumi küll. Peale Curitiba't oli edasi liikumiseks kaks võimalust, põhja suunduv sinka vonka üle mägede väiksem tee või kirdesse suunduv neljarealine tee mis kaardil oli märgitud kiirteena. Suundusin neljarealist kontrollima, ehk ei ole kiirtee. Ei olnud kiirtee märki ega ka jalgratta keelumärki ees. Nii ma siis suundun Sao Paulo poole seda teed mööda. 

Tegin muudatuse päeva plaanis ja öhtusöögi söön telgis. See on selleks, et valget aega kasutada edasi liikumiseks. Vastutuul, künklik maastik ja igasugused muud hädad on hoo maha võtnud. Pimedas ma siin ei sõida, ratta valgustus ei ole veelkorras. Dünamo õnnestus lasta autoelektrikul üle kontrollida, pidi korras olema. Viga on siis juhtmetes või lambis. Kui leian koha kus peatuda, eks siis tegelen sellega ja veel teiste probleemidega. Kõige rohkem selleks sobiks kämping aga peale mere äärest eemaldumist mulle neid teele sattunud ei ole.

Suuremad söögihitid on mul siin erineva ümbrise ja täidisega taskud, kamarasnäkk ja oliivid. Vahetevahel leian ka oma lemmikuid vinnutatud vorste, hinnad on soodsamad kui Uruguays (ca 200 g vorst maksab alla 2 eur).

Odomeetri näit 24693 km, sõidutunde 1777. Lõuna Ameerika kontol 5907 km.

01.08.2017. Brasiilia.

Mul ei õnnestunud Sao Paulost Portugali lennata. Takkistuseks sai rattakast. Peale viie rattapoe, ühe suure supermarketi ja ühe kaubamaja külastamist tundus üritus sama lootusetu nagu Tais leida 28 tollist V piduri velge. 

Otsustasin sõita edasi Rio de Janeiro, ehk õnnestub seal rattakast saada. 

23.07.2017. Curitibs. Brasiilia

Liigun vaikselt ja aeglaselt edasi. Käivituda vöib variant B ja ma löpetan selle etapi Sao Paulos. Jöuan sinna ca 6 päeva pärast. Siis teen löpliku otsuse. 

Hetkel otsin kohta kus saaks varustuse ja ratta hoolduse ära teha ja seadmeid laadida.

Rattapoode ette tulnud ei ole. Täna on suurem linn ees aga kas poed pühapäeval lahti on see selgub hiljem. Hetkel peab ratas vastu, kodaraid rohkem katki läinud ei ole ja kahal viimasel päeval pole teravat kummi saanud

30.07.2017. Sao Paulo. Brasiilia.

200 km enne Sao Paulot panin viimase reservkodara tagarattale külge. Velg oli mitmest kohast katki läinud. Sel päeval hakkas selg uuesti valutama. Kui rattal on suuremad probleemid, siis tulevad igasugused hädad ka mulle külge. Oleme koos läbinud ekvaatori pikkuse maa. Päev hiljem läks kodar uuesti katki ja mina jäin ka haigeks. Ratta poode teele ei sattunud ja tagaratas läks aina rohkem kaheksasse. Kui Sao Paulo äärelinna jõudsin siis käis tagaratas juba vastu kahvlit. Teises rattapoes sain infot, et 28 tolline velg on Brasiilias haruldane. Kas tõesti järjekordne „vedamine”! Oli juba pime ja ma hakkasin ööbimiskohta otsima kui teele sattus veel üks rattapood. Seal võeti kohe ratas alt ära, algul saadi aru et kodar on puudu. Uut jooksu ei olnud aga leiti velg. Kui kodarate kohad üle loeti siis näidati püstist pöialt. Mulle toodi tool ja jooksu hakati ümber laduma. Kolm tundi hiljem oli ümberlaotud jooks all ja tagapidur reguleeritud. Kogu selle toimingu eest küsiti 50 reali (14 eur). Sattusin tõsiselt abivalmi inimese peale.

Kui Aucklandis mul vedas ja lennujaam jäi minu tuleku suunda, siis siin mitte. Pean sõitma läbi suure urbaniseeritud ala. Eriti mugav tegevus see ei ole. Maanteel oli halb sõit aga siin on olukord veel hullem. Eile sõitis veoauto must nii ligidalt mööda, et viis peegli kaasa ja riivas lenksu. Kogu ala on künklik, tee äär auklik ja haige seljaga on ebamugav foori tagant liikuma saada. Lennujaamani on jäänud ca 40 km.

Esimesel ööl magasin alal kus oli natuke puid. Telki püsti ei pannud, laotasin madratsi maha. Praegu peatun kaks ööd hostelis. Pesin riided ära ja tegin rattal valgustuse ja laadimise korda. Teen tavapärase ravikuuri ära, ehk leevendab seljavalu aga sisetunne ütleb, et selg on jälle terve kui Lissaboni lennujaamast minema sõidan.

Odomeetri näit 25016 km. Sõidutunde 1804.

547501
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
115
774
115
540840
12496
16229
547501

Your IP: 54.144.100.123
2018-11-19 01:49
Back to Top