03.10.2016. Agyhat. Armeenia.

Viimases Gruusia linnas üritasin Armeenia dramme osta, aga ei õnnestunud. Igaks juhuks ostsin natuke rohkem söödavat ja joodavat kaasa ja suundusin piiri poole.

Piiriületus sujus kiirelt, templid passi ja 30.09 kell 15.40 jõudsin Armeeniasse. Peale piiripunkti oli valuutavahetus ja rahamure sai lahendatud.

Kui päike hakkas loobuma leidsin varjulise koha kus ööbida. Puid ja põõsaid seal ei olnud, ainult lage ala ja mäed. Kaugemal paistsid lumised mäetipud. Olin 2130 m kõrgusel. Öösel ärkasin külma peale üles. Telgi väliskiht oli jäätunud. Tavapäraselt kasutan magamiskotti tekina, panin siis olemas olevad riided selga ja pugesin kotti. Oli harjumatult vaikne, ainult tuul vahetevahel raputas jäätunud telki. Hommikul näitas termomeeter – 4, oli tõsiselt jahe öö. Talvevarustust mul kaasas ei ole, olin arvestanud esimese etapi läbida pluss kraadidega. Praeguse seisuga veel haigeks jäänud ei ole, kuigi kahel järgneval päeval pea valutas ja üks ninapool oli kinni. Järgmise öö veetsin 1200 m kõrgusel 10 pluss kraadiga.

Peale Vanadzor’i võtsin suuna Alaverdi’le. Teele sattus 15 km pikkune teelõik kus tee oli peaegu olematu. Tõusu ja laskumise kiirus oli sama. Teelõigu lõpupoole oli väike küla ja seal paar autot tuli mulle vastu. Mõtlesin küll, et kuidas nad küll saavad siin sõita aga sõitsid.

Nii uskumatu kui see ka pole, aga ma leidsin oma 30 aasta taguse sõjaväesõbra üles. Vaatamata sellele, et rajooni ja küla nimi oli muutunud ja kohalikud tundsid teda hüüdnime järgi siis teisel katsel sattusin õige inimese peale, kes tundis teda eesnime järgi ja kellel oli tema venna telefoni number. Mulle öeldi hiljem, et väga vähesed teavad teda eesnime järgi ja sama perekonnanimi on poolel külal. Veel juhtub imesid!

Uus kõrgusrekord on 2150 m.

 

05.10.2016. Thibilisi. Gruusia.

Täna õhtul jõudsin Thibilisi’sse. Lihtne elu on läbi, et edasi minna on vaja viisasid või lennata. Jäin telkima linna äärde. Homme kui võtan internetiga hotelli otsustan ära edasise teekonna. Jalgrattal on ka nüüd vaja ära vahetada kassett, kett ja tagumine väliskumm. Natuke muret teeb tagajooks, teine kodar läks täna katki. Lasen jooksud igaks juhuks spetsialistil üle vaadata. Käes on jälle suvi, sooja on enam kui 20 kraadi ja sõidan lühikeses riietuses.