ehk jalgrattaga teist korda ümber maailma

22.06.2019. Alta. Norra.

Mõnus kulgemine ongi otsa saanud. Nüüd olen pidanuid pedaalima vastu tugevat tuult ja ka maastik on rohkem künklikumaks muutunud. Viimasel õhtul enne Norrat tuli soe fliis selga panna ja ka soojad kindad kotipõhjast üles otsida.

Olderfjordis Nordkappini ja tagasi, et siis Alta peale keerata tuli tunnelites sõita kuskil 28 km. Eriti ebamugav oli 7 km pikkune merealune tunnel. Seal oli algul 3,5 km 9% laskumist ja siis samapalju 10% tõusu. Selline kõnnitee sarnane oli ka äärtes aga seal tõusul rattaga püsida oli väga ebamugav. Tagasiteel sõitsin ainult sõiduteel, kui liiklus muutus liiga tihedaks siis jäin korraks seisma ja pärast vänderdasin üles edasi.

Nordkappile jõudsin kell 2 päeval. Sain jube varem infot, et seal ööbides tuleb 30 eurot välja käija. Ühe variandina oli võimalus telkida 300 meetrit enne pääslat. Enne seda kohta kus raha maksma pidi suundusin vastas vööndisse ja jätsin ratta pääsla juurde. Läksin jalgsi territooriumile. Jalgsi sisendes keegi raha nõudma ei tule. Veetsin tunnikese Nordkappil ja otsustasin siis linna tagasi pöörduda, mis asus 30 km enne NK ja kus mul oli linna lähedal ööbimise koht juba sisse magatud.

Hetkel on tuul kuni Altani olnud tagant, elu on ebamugavaks teinud vihm ja künklik maastik. Sooja on siinkandis 10 kraadi ringes. Sõitmiseks selline ilm mulle sobib, muidugi riietusega tuleb koguaeg mängida. Mäest üles, riideid vähemaks. Mäest alla riideid selge juurde. Öösel on natukene jahe, alahindasin seda polaarjoone tagust ala.

See piirkond kus ma praegu viibin on hästi kallis, ma pole siin isegi uurinud kämpingute hindasid. Ennast ja riideid pole polaarjoone ületamisest saati pesnud. Midagi pole teha, tuleb ennast edasi sügada J ja lõuna poole pedaalida.

Odo näit 2726 km. Sõidu aeg 200 tundi. Tõusumeetrid 16333 m.