18.05.2019. Otepää. Eesti.

Sel aastal on mul plaanis rännata Põhja Euroopas. Stardin 21 mai ja kõigepealt rändan ringi Eestis ning külastan sugulasi ja sõpru. Soome jõuan 31 mail ja võtan suuna Norra Nordkapile. Peale Norrat sõidan läbi Rootsi Taani poole. Minu esmane plaan oli Taanist praamiga suunduda Islandile aga pileti hinnaluure näitas, et lennupiletid on tunduvalt odavamad. Teise variandina on nüüd tekkinud lennata Oslost Reykjaviki. Islandilt lendan Šotimaale ja sõidan sealt edasi Põhja- ja Lõuna Iirimaale. Edasi läbi Walesi ja Inglismaa Prantsusmaa poole. Viimane etapp on Prantsusmaalt koju. Matka kogupikkus jääb kuskil 8000 km kanti ja ma olen teel 4 kuud.

Sellele reisile lähen uue (vähekasutatud raamiga) rattaga. Rattaraam on duralumiiniumist, mis teeb selle purunemisel kokku keevitamise keerulisemaks aga ma loodan, et ta peab vastu selle ja ka järgneva ümbermaailma reisi (ca 40000 km.). Mingeid suuri muudatusi ma esialgu rattal ei teinud. Lisasin kassetile varem kasutuses olnud 40 hambalise hammasratta ja võtsin vahelt ära kolmeteistkümnese. Kuigi tagaratas on uus, siis see tüüp ei ole kõige tugevam ja selle eluiga on jäänud varasemalt 6000 – 7000 km kanti. Panin alla vana ratta ja Tartus Velospetsi rattapoest saan soodsalt vastupidavama jooksu. Teised olemas olevad osad sõidan „surnuks“ ja siis ehitan ratta ümber. Sellele raamile on võimalus panna ketaspidur, mis annaks tagumisele rattale eluiga juurde. Esimene proovimatk on tehtud ja ratas on sõiduks valmis.

Plaanisin osta uued tagumised varustusekotid aga jäin hiljaks. Rattahooaja saabudes oli hinnale 30 eurot juurde keevitatud ja ma loobusin nende ostmisest. Tuleb teipi kasutades hakkama saada vanade kottidega.