13.10.2018. Lindenberg. Saksamaa.

Saksamaale jõudes hakkasin rattapoodides uurima kasseti ja keti hindasid. Olukord oli selline, et rattapoodides hinnad olid veel kallimad kui Austrias. Varasemalt olin ostnud ratta osasid ja tööriistu Decathlonist aga seda poeketti seekord minu teele ette ei jäänud.

Teisel päeval Saksamaal künkast üles sõites tuli kett kasseti pealt maha ja tõmbas käiguvahetaja kõveraks. Tee oli kitsas, mina oma rattaga ei saanud edasi ega tagasi. Tõstsin ratta kraavi ja hakkasin ketti küljest ära võtma. Üks vastassuunast tulev auto mille roolis oli naine peatus ja tuli uurima kas mul on probleem. Seletasin olukorra ära. Teised autod võtsid ka hoo maha ja naisel õnnestus mu ratas ühe kaubiku peale kaubelda. Kaubikus minu jaoks ruumi ei olnud nii et istusin naise autosse, mis tegi kiire U pöörde ja kihutas kaubikule järele. Kui linna jõudsime siis ratta pood oli veel lahti aga minule sobiliku käiguvahetajat seal ei olnud. Pakuti Acerat aga see mulle ei sobinud. Ta on väiksem, temaga majandamiseks on vaja tähtvõtmeid ja hind oli 30 euri. Olen seda varem proovinud 34 hambaga megarange kassetiga kasutada aga mina teda korralikult tööle ei saanud. Nüüd on mul veel suurem 40 ne kassett.

Otsustasin järgmine päev läbi käija teised rattapoed. Võtsin käiguvahetaja küljest ära ja lõikasin keti selliselt et ta sobiks ühele käigule. Sõita sain aga kett oli pinges ja ragises täiega. Leidsin ööbimiskoha linna lähedal metsatukas ja järgmine päev läksin vaatama kahte ülejäänud rattapoodi. Üks oli kinni ja teist ei olnudki. 20 km eemal oli suurem linn. Otsustasin hääletad. Kaks kaubikut peatusid, üks oli täis ja teisel oli teine suund. Üritasin ketile anda vabamat lõtku ratta asendiga aga see ka ei toiminud. Nii ma siis hakkasin liikuma ratas käekõrval järgmise linnani, kui laskumine ette tuli siis sain ka peale istuda. Kuna laskumisi oli parajalt siis edasi liikumine läks päris sujuvalt. Rosenheimis käisin läbi neljast ratta poest aga minule sobiliku ei olnud. Pakuti tellimis võimalust kahe päevase ooteajaga ja kahes poes raiuti, et Acera ja Altus sobivad ka. Kui uurisin, et kui ostan selle ja pane peale ja siis näitan teile et ei sobi kas siis võtate selle tagasi. Ei siis on ta juba kasutatud. Olgu, pange siis ise peale ja ma olen ise juures. Kohe ei saa, järjekord on ja peab veel vaatama kas kett sobib jne.... Hakkasin käiguvahetajat sirgeks painutama, eesmärk oli ta saada tööle vähemalt ühe käigu peale. See isegi õnnestus, kuigi väga tugeva surumise ajal hakkas ta tõmblema. Enne pimedat sattus mulle ette veel üks rattapood. Oli suur iseteeninduslik pood. Muidugi minule sobiliku Tourney seal ei olnud aga Acera ja Altuse eest küsiti seal 20 ja 22 eurot. Ostsin ära Altuse, selle juures sai majandada kuuskant võtmega. Alustasin käiguvahetaja pealepanekut poe ees kuna kahtlustasin, et kinnituskoht võib olla kõver. Nii oligi ja ma läksin poodi tööriista küsima. Tööriista laenati aga rõhutati, et pood suletakse poole tunni pärast ja me tahame seda tööriista kindlasti tagasi saada. Ütlesin, et toiming võtab aega paar minutit ja liigset raskust ma endaga kaasas vedada ei taha. Kui asi tehtud siis suundusin lähima rohelise laigu poole.

Järgmine hommik hakkasin kogu seda kupatust reguleerima. Kett oli vaja lühemaks lõigata ja kassett logises, mis oli ka põhjuseks miks kett üle jooksis. Ostu tehes arvestasin sellega, et kõige suuremat hammasratast ma kasutada ei saa. Nii ongi, kui väga tahta siis saab ka selle kõige aeglasema käigu sisse aga selleks tuleb jõudu rakendada. Kogu see asi juhtus väga „õigel ajal”, sest järgmine päev ootasid mind ees 17% ja 15% tõusud. Lea ütles sellepeale: ise ütlesid et Euroopa on igav ja midagi ei juhtu, nüüd on sul olnud vähemalt hulgaliselt tegevust.

Odo näit 2686. Sõidutunde 205. Tõusumeetreid 18666 ja kõrgeim punkt hetkel Saksamaa 945m.