05.10.2018. Thalheim. Austria

Tsehhis viimasel ööl oli temperatuur – 1. Külm ei olnud, kui tavaliselt kasutan magamiskotti tekina siis sel ööl pugesin kotti. Maastik muutus tunduvalt künklikumaks kui seda oli Poolas. Üles sõites oli palav aga alla sõites jälle külm, kogu aeg pidi riietusega mängima.

31.09 jõudsin Austriasse. Võtsin suuna Doonau poole ja hellitasin lootust, et seal on tasasem maa. Kui jõudsin Doonau äärsesse Kremsi siis lisaks tasasusele oli ka veel boonuseks mõlemal pool Doonaud looklevad rattateed.

Kui Krems oli seljataha jäänud siis tund enne pimedat hakkas ratas äkki vänderdama. Esimese hooga ei saanudki aru mis viga on. Kui olin kotid küljest ära võtnud siis avastasin et ratta raam oli tagakahvli juures murdunud. Lükkasin ratta ülesmäge metsatukani ja leidsin seal telkimiskoha. Hakkasin osmand ist otsima auto teenindusi aga kaart lähiümbruses neid ei näidanud. Saatsin sms i kahele warmshowerlasele aga vastust neilt ei tulnud. Olin kahe linna Melk ja Kremls vahe. Rattapoodide asukohtasid näitas kaart Kremsis ja see oli ka suurem linn. Otsustasin järgmine päev tagasi pöörduda Kremsi ja alustada otsingut rattapoest lisaks keevitusele oli teise variandina ka uus kasutatud raam. Esimese rattapoes auto teeninduse asukohta öelda ei osatud aga anti ühe töökoja aadress mis asus linna teises otsas. Lisaks oli võimalus osta kasutatud ratas 79 euro eest. Mingi variant juba tekkis, laduda ratas ümber. Suunusin edasi järgmisesse rattapoodi. Seal juba osati mind juhatada Mercedese tennindusse mis asus päris ligidal. Teeninduses keevitati raam kokku, pakuti veel kohvi ka ja seda ainult "tänan" eest. Nüüd oli ära see koht kus terasraami valik ennast õigustas. Arvatavalt jääb see selle ratta vimmaseks sõiduks.

Leedust saati on mind saatnud ratta probleem mille üks põhjus võis olla pragunev raam.

Täna jõudsin Thalheimi, sain eile warmshowerlase Gerherdiga ühendust ja peatun tema pool. Ta on mulle ratta ülevaatusel nõu ja tööriistadega abiks olnud. Ratta ülevaatusel selgus, et kett on tugevalt veninud ning mõned kasseti hammasrattad kulunud. Teine probleemi tekitaja võis olla ketiõli. Kasutan märja ilma õli aga vihma pole eriti sadanud. Nii määrdunud ja kleepuvat ketti pole mul varem olnud, vaatamata sellele et olen seda ketile pannud väga vähe. Käisin läbi kohalikus rattapoes, et osta uus kett ja kasett. Laual oli kaks varianti: 1.Osta uus kett ja kassett. Lasta rattapoes uue ja vana kasseti lahti puurida ja panna ise kahest uus kokku kus säiliksid vana suured hammasrattal mis on mugavad mäkketõusul. 2. Osta uus kett ja kassett. Tasasel maal kasutada uusi osi ja mägisel alal vanu. Osade hinnad olid natuke liiga kallid. Olles kursis Saksamaa hindadega siis otsustasin selle ostu ära teha Saksamaal. Sinna on jäänud ca 200 km.

Edasi suundun Salzburgi ja siis Saksamaale.

Odo näit 2230. Sõidutunde 167. Tõusumeetreid kogunenud 14116.