Jalgrattaga Lõuna Euroopasse

15.09.2018. Geibonys. Leeedu.

Startisin 07.09 kell 10.30. Enne avastasin veel jalgrattal kaks probleemi. Üks pedaal logises. pedaalid olid vastu pidanud üle 28000 km ja ma unustasin neid kontrollida enne uute osade ostmist. Teise asjana avastasin et tagarattal on üks kodar lahti. Kui jooksu rattal koju transportisin siis sai see löögi kõnnitee äärekivilt. Kõigepealt võtsin suuna Väimela peale et sealses rattaremondi töökojas lasta spetsialistil tagajooks üle kontrollida. Õnneks midagi kriitilist ei olnud ja sain ka uued pedaalid.

Lätis sõitsin neli päeva ja läbisin Aluksne, Karsava, Dagda ja Kraslava. Leedus kulges teekond läbi Visaginas, Ignalina, Moletai ja Elektrnai. Maastik on olnud künklik, nii et ronimist on parajalt olnud. Tuulega siiamaani vedanud ei ole, on kas vastutuul või küljekas. Päeva teekonna pikkus olenevalt tuule tugevusest on jäänud 90 kuni 110 km vahele.

Täna on esimene puhkepäev ja ma olen külas vanal tuttaval. Rohkem külastusi seekord Leedus ei toimu ja homme jätkan teekonda Poola suunas.

Odo näit 653 km, sõiduaeg 48 tundi ja tõusumeetreid on kogunenud 4342.

05.11.2017. Eesti. Otepää.

Täna 05.11.2017 kell 11.30 jõudsin ma Otepääle ja panin punki 486 päeva kestnud ümber maailma reisile mille põhiline liikumisvahend oli jalgratas. Jalgrattaga läbisin 31765 km. 

Reisi kokkuvõte ja statistka lisan nädala jooksul.

06.09.2018. Otepää. Eesti.

Homme, 07.09. suundun ma pea nelja kuulisele rattamatkale Lõuna Euroopasse. Plaan on sõita 21 välisriigis millest osad on väga väikesed nagu näiteks Liechtenstein, Monaco, San Marino ja Vatikan. Teekonna pikkuseks võib kujuneda ca 8000 km. Kõigepealt võtan suuna Liechtensteini peale. Sealt edasi on mul kaks varianti: esimene variant oleks võtta suund Monacole ja siis läbi Itaalia (läbides ka San Marinot ja Vatikani) suunduda Maltani, Vahepeal muidugi tuleb kasutada praame. Peale Maltat tagasi Itaaliasse ja Barilt sõidaks praamiga üle Aadria mera Albaaniasse ning jätkaks sõitu Sloveenia suunas. Lõpp-punkt oleks siis Ljubljana. Teine variant oleks Peale Liechtensteini sõita läbi San Marino Sloveeniasse ning teha teistpidi ring, ning lõpp-punkt võiks siis olla peale Monacot kuskil Lõuna Prantsusmaal. Tegemist on plaaniga ning välistatud ei ole mingid muud variandid. Lõplikud otsused teen teel olles. Tervisekindlustus katab tervet Euroopat, nii et manööverdamis ruumi on.

Kodus tagasi plaanin olla enne jõule. See kuidas ma tagasi saan on veel lahtine, variandid on lennuk, buss või midagi muud. Hakkan variante uurima mõned nädalad enne sõidu lõppu.

Varustus on pakitud ning kaal koos rattaga (ilma toidu ja veeta) on 44 kg. Kuigi suundun lõunasse on mul kaasas soojad riided. Alpides, teel kus ma plaanin mägedest üle tulla on praegu juba lumi maas ning pooleteise kuu pärast kui sinna jõuan on arvatavalt lund rohkem ja miinus kraadid ning ka Balkani poolsaare mäed ei hiilga talvel erilise soojusega.

Rattale panin külge uued vändakomplekti hammasrattad, keti, Sunrice 8s 11 – 40t kasseti (mägedes ronimine on nüüd varasemast tunduvalt kergem), tagajooksu, sadula ja Schwalbe Maraton Plus Tour valiskummid.

Esimene välisriik on vana tuttav Läti ja sinna ma jõuan laupäeval.

29.10.2017. Helsingi. Soome.

Paar päeva tagasi tuli lumi maha ja tõi kaasa hulgaliselt talverõõme. Kui hommikul ööbimiskohast maantee äärde jõudsin oli pilt päris kole, maantee äär oli väga lumine. Kui olin 200 m lumes ukerdanud panin külje maha. Oli selge, et tuleb ette naelkumm alla panna. Lükkasin ratast käekõrval 500 m kuni tuli teeääres koht, kus oli ruumi kumm ära vahetada. Schwalbe kumm on väga jäik, mida on sooja ja kuiva ilmaga raske maha saada nüüd siis veel külmetavate näppudega. Kui ma seal ratta kallal pusisin sõitis mööda lumesahk ja ma sain korraliku lögarahe selga. Sisemist kummi enam kasutada ei saanud, see oli mitmeid torkeid saanud ja hakkas roosat (torkekindlat) vedelikku välja ajama. Käiku läks viimane reservkumm. Kui sealt minema sõitsin nägi koht välja selline nagu oleks seal siga ära tapetud.

Peale sahka oli maanteel sõita tunduvalt parem. Üle pika aja hakkasid ärevaid momente tekitama rekkajuhid kes ei viitsinud kaarega minust mööda sõita või natuke hoogu maha võtta. Algas ellujäämine talvises Soome liikluses.

Täna õhtul jõuan Eestisse. Peatun Tallinnas ca 4 päeva ja siis hakkan kodu poole sõitma. 12 novembril tädi 90 a juubelile tulen bussiga.

 

Odo näit 31443. Sõidutunde 2267. Neljanda etapi jooksul läbitud 5965 km.

14.11.2017. Otepää. Eesti.

Kõigepealt tagasi Tallinnasse. Enne sealt edasiliikumist ostsin rattale uued osad: keti, kasseti, vändakomplekti keskmise hammasratta ja ka tagumise käiguvahetaja. Osasid veel vahetama ei hakkanud, kui mingil põhjusel koduni välja ei vea siis teen seda teel olles.

Eelviimasel sõidupäeval otsustasin teha viimase jõupingutuse ja sõita maha uus päevarekord. Kuigi oli tugev külgtuul mis õhtul pöördus vastutuuleks õnnestus uus rekord ära teha. Türgis läbitud 160 km asemel on uueks päevarekordiks 175 km.

4 etapp; Läbitud km 6267. 15 riiki (Eestiga). 7 praamisõitu. 2 rekordit, kõrgem punkt – 2408 Andorra, päeva km – 175 km Eesti.

Suure Jalgrattasõidu statisika:

Teekond ja läbitud km: 4 kontinenti. 41 riiki (koos Eestiga). Reisi kogupikkus 61320 km (31765 km jalgrattaga (Euroopa 10476, Aasia 7278 km, Lõuna Ameerika 6694 km, Austraalia 5162 km, Uus Meremaa 2068 km ja Aafrika 96 km), 27770 km lennukitega ja 1780 km veesõidukitega). Põhjapoolsem punkt – Pori, Soome. Lõunapoolsem punkt – Queenstown, Uus Meremaa.

Aeg: 486 päeva. 2292 tundi sadulas. 400 ööd telgis. 80 ööd katuse all. 4 ööd lennukis. 2 ööd laevas.

7 lendu. 17 veesõiduki sõitu.

Eelarve: Ettevalmistus 1400 EUR. Kulu reisi ajal 14245 EUR. (kulu söögile 4000. Jalgratta remondiks ja muu rattaga seonduv 1000 eur).

Temperatuur: Kuumem koht – Austraalia + 60 (päikese all). Külmem koht – Argentina – 9 (öö).

 

Jalgratas: Nõrgem koht – tagajooks ( 3 katkist velge, 1 kodaralõhkuja, 1 ajutine ketaspiduri jooks) Tugev koht – esijooks, keskjooks ja käiguvahetajad. Tagakumme kulus või läks katki 6 tk.

514603
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
33
357
1224
510201
8505
15834
514603

Your IP: 54.81.150.27
2018-09-20 02:26
Back to Top