Ma ei lähe tagasi koju, ma liigun edasi kodu poole.

14.11.2017. Otepää. Eesti.

Kõigepealt tagasi Tallinnasse. Enne sealt edasiliikumist ostsin rattale uued osad: keti, kasseti, vändakomplekti keskmise hammasratta ja ka tagumise käiguvahetaja. Osasid veel vahetama ei hakkanud, kui mingil põhjusel koduni välja ei vea siis teen seda teel olles.

Eelviimasel sõidupäeval otsustasin teha viimase jõupingutuse ja sõita maha uus päevarekord. Kuigi oli tugev külgtuul mis õhtul pöördus vastutuuleks õnnestus uus rekord ära teha. Türgis läbitud 160 km asemel on uueks päevarekordiks 175 km.

4 etapp; Läbitud km 6267. 15 riiki (Eestiga). 7 praamisõitu. 2 rekordit, kõrgem punkt – 2408 Andorra, päeva km – 175 km Eesti.

Suure Jalgrattasõidu statisika:

Teekond ja läbitud km: 4 kontinenti. 41 riiki (koos Eestiga). Reisi kogupikkus 61320 km (31765 km jalgrattaga (Euroopa 10476, Aasia 7278 km, Lõuna Ameerika 6694 km, Austraalia 5162 km, Uus Meremaa 2068 km ja Aafrika 96 km), 27770 km lennukitega ja 1780 km veesõidukitega). Põhjapoolsem punkt – Pori, Soome. Lõunapoolsem punkt – Queenstown, Uus Meremaa.

Aeg: 486 päeva. 2292 tundi sadulas. 400 ööd telgis. 80 ööd katuse all. 4 ööd lennukis. 2 ööd laevas.

7 lendu. 17 veesõiduki sõitu.

Eelarve: Ettevalmistus 1400 EUR. Kulu reisi ajal 14245 EUR. (kulu söögile 4000. Jalgratta remondiks ja muu rattaga seonduv 1000 eur).

Temperatuur: Kuumem koht – Austraalia + 60 (päikese all). Külmem koht – Argentina – 9 (öö).

 

Jalgratas: Nõrgem koht – tagajooks ( 3 katkist velge, 1 kodaralõhkuja, 1 ajutine ketaspiduri jooks) Tugev koht – esijooks, keskjooks ja käiguvahetajad. Tagakumme kulus või läks katki 6 tk.

24.10.2017. Pori. Soome.

Teine eesmärk on täidetud. Olen Poris, mis on põhjapoolsem punkt minu teekonnal. Nüüd hakkan sõitma Helsingi poole ja selle nädala lõpus jõuan Eestisse.

Kui ma Turus laevalt maha sõitsin siis tundsin õhus talve hõngu, sooja oli 1 kraad. Olen kolmandat korda jahedas piirkonnas, kus temperatuur langeb alla nulli. Täna hommikul näitas termomeeter – 4. Uues magamiskotis külm magada ei olnud. Ostsin Rootsist rattale ühe naelkummi. Ilmaennustus näitas lähipäevadel minu teekonnale lund.

Sõita on olnud mugav, palju on olnud rattateid ja tagant tuult. Viimastel päevadel Rootsis tuul muutus ja nüüd puhub see idast, õnneks mitte väga tugevalt.

Taanis kohtusin rattaränduriga Belgiast, kes hakkas lõpetama oma ühe aasta ja ühe kuu pikkust ümbermaailma reisi. Ta oli kolmas ümber maailma sõitja kellega ma teel kohtusin.

 

Odo näit 31172. Sõidutunde 2247. Neljanda etapi kontol 5694 km.

05.11.2017. Eesti. Otepää.

Täna 05.11.2017 kell 11.30 jõudsin ma Otepääle ja panin punki 486 päeva kestnud ümber maailma reisile mille põhiline liikumisvahend oli jalgratas. Jalgrattaga läbisin 31765 km. 

Reisi kokkuvõte ja statistka lisan nädala jooksul.

10.10.2017. Hellinghafen. Saksamaa.

Viimane öö Saksamaal. Lübeckis näitas odomeeter 30000 km. Üks eesmärk on täidetud. Praegune plaan on sõita rohkem põhja poole kui varasemalt käinud olen. Nordcapile seekord ei lähe, sõidan Soomes Porini.

Kui ma seitse aastat tagasi Saksamaal jalgsi rändasin siis tuli marketites peaaegu koguaeg sularahas maksta. Nüüd on olukord muutunud ja saab kaarti kasutada. Kas kõikides poodides seda ma ei tea aga Lidelis ja Aldis küll. Need marketid sattusid mulle esimestena ette ja olengi nüüd koguaeg nendes sisseoste teinud. Muutunud ei ole ilm. Siis oli vihmane ja nüüd sajab ka pea iga päev. Kuna ma Prantsusmaal uuendasin vihmariietust siis on mul nüüd mugav sõita.

Saksamaal hakkasin ma rattapoodidest otsima Busch + Müller dünamo usb laadijat. See seade annab välja kuni 13 V ja 1,5 A. Kohtasin Lõuna Prantsusmaal saksa rattarändurit Thomast. Istusime puhkekohta maha, rääkisime juttu ning vahetasime infot. Ta kasutas seda seadet ja ütles et saab nutitelefoni laetud 70 km. Minu isetehtud seadmega tuleb läbida 350 – 400 km. Selle seadmega saab ka laadida tahvel – ja sülearvutit. Otsustasin endale ka selle seadme hankida. Rattapoodides seda kohe saada ei olnud, oli tellitav. Ühes poes mis mulle enne lõunat ette sattus öeldi, et ca 4 tunni pärast on seade kohal. Jäin ootama ja sain selle kätte. See vidin maksis 160 eurot. Kallis ta oli aga nüüd on võimalus õhtuti filme vaadata, pimedat aega tuleb aina rohkem peale.

Matkavarustus on ka nüüd uuendatud. Lisaks telgile ja isetäituvale madratsile on nüüd ka uus magamiskott olemas. Lübeckis ostsin selle ära. Näidised rippusid väljas ja valisin endale kompaktse koti mille temperatuuri limiidiks oli märgitud + 5. Tundus, et selle magamiskotiga elan lihtsalt üle – 15 kraadise öö. Proovisin seda eelmine öö ja mul oli palav, Väljas oli 10 kraadi sooja. Vana magamiskoti minema ei visanud, saan neid vajadusel koos kasutada.

Loodan, et venitan rattaga koduni välja. Eesmisel (29970 km) ja tagumisel (4545 km) väliskummil on sisemist kihti näha. Reservis on 2 kasutatud. Bakuust ostetud pedaalid on keerelnud 22835 km. Kett ja kassett on ratast edasi vedanud 8560 km. Tagajooks on veerend 1710 km ja kaheksa aina süveneb. Hetkel veel pidurdamist ei sega.

 

Odo näit 30093 km. Sõidutunde 2176. Neljanda etapi jooksul läbitud 4615 km.

29.10.2017. Helsingi. Soome.

Paar päeva tagasi tuli lumi maha ja tõi kaasa hulgaliselt talverõõme. Kui hommikul ööbimiskohast maantee äärde jõudsin oli pilt päris kole, maantee äär oli väga lumine. Kui olin 200 m lumes ukerdanud panin külje maha. Oli selge, et tuleb ette naelkumm alla panna. Lükkasin ratast käekõrval 500 m kuni tuli teeääres koht, kus oli ruumi kumm ära vahetada. Schwalbe kumm on väga jäik, mida on sooja ja kuiva ilmaga raske maha saada nüüd siis veel külmetavate näppudega. Kui ma seal ratta kallal pusisin sõitis mööda lumesahk ja ma sain korraliku lögarahe selga. Sisemist kummi enam kasutada ei saanud, see oli mitmeid torkeid saanud ja hakkas roosat (torkekindlat) vedelikku välja ajama. Käiku läks viimane reservkumm. Kui sealt minema sõitsin nägi koht välja selline nagu oleks seal siga ära tapetud.

Peale sahka oli maanteel sõita tunduvalt parem. Üle pika aja hakkasid ärevaid momente tekitama rekkajuhid kes ei viitsinud kaarega minust mööda sõita või natuke hoogu maha võtta. Algas ellujäämine talvises Soome liikluses.

Täna õhtul jõuan Eestisse. Peatun Tallinnas ca 4 päeva ja siis hakkan kodu poole sõitma. 12 novembril tädi 90 a juubelile tulen bussiga.

 

Odo näit 31443. Sõidutunde 2267. Neljanda etapi jooksul läbitud 5965 km.

486548
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
208
343
1774
481964
9113
9056
486548

Your IP: 54.198.104.202
2018-07-21 16:17
Back to Top